מדריך קידום אתרים בחו”ל: אסטרטגיות והנחיות
יש לכם עסק, ולעסק שלכם יש אתר. אתם משתמשים במחקר מילות מפתח ובטקטיקות קידום אתרים מסורתיות על מנת לסייע לעסק שלכם להשיג תוצאות מיקומים טובים בגוגל. יש לכם רשת קישורים פנימיים וחיצוניים לאתר שלכם, וגוגל מחשיבה את האתר שלכם כסמכותי בתחומו. מעולה!
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
אבל עכשיו אתם רוצים להתרחב לשווקים בחו”ל, וכאן אתם מתחילים להסתבך. איך יוצרים אסטרטגיית קידום אתרים בחו”ל שעובדת באותה מידה כמו קידום אתרים בארץ? איך משלבים אסטרטגיית SEO בינלאומית עם מחקר ואופטימיזציה של מילות מפתח מקומיות?
חושבים שמספיק לתרגם את התוכן? תחשבו שוב. אסטרטגיית קידום אתרים בחו”ל היא טכנית, מבלבלת ומורכבת, ולכן חשוב שהמומחים בתחום יהיו לצידכם כדי לסייע לכם לבצע את התהליך נכון. אז בואו נדבר רגע על קידום אתרים בינלאומי, חשיבות מחקר מילות המפתח המתאימות, ותכנון אסטרטגיית קידום שתתאים לקהל היעד שלכם בחו”ל.
מה זה קידום אתרים בחו”ל?
קידום אתרים בחו”ל הוא תהליך שמתבצע על ידי מומחי קידום אתרים, שיש להם את הכלים ליידע את גוגל או מנועי חיפוש אחרים במדינות זרות, על הכוונה לקדם את אתר האינטרנט במדינות ספציפיות או להשתמש בשפות שונות על מנת לנהל עסקים.
זו הסיבה שאסטרטגיה מקצועית של קידום אתרים בינלאומי מכסה הכול, מההחלטה על אופן הטפול במבנה ה-URL שלכם ועד לשימוש בתגי hreflang. אבל לפני שניכנס לכל המונחים הטכניים, כדאי להחליט איזו אסטרטגיית קידום אתרים בחו”ל מתאימה לכם יותר: אסטרטגיה מבוססת שפה או אסטרטגיה מבוססת מדינה.
איך מחליטים? ומה ההבדל?
ראשית כדאי להחליט האם המוצר או השירות שלכם ישתנו אם אדם במדינה אחרת ישתמש בהם, לא כולל הבדלי שפה. השינוי היחיד שיש לבצע באתר, הוא התוכן, שצריך להיות כתוב בשפת האם של הלקוחות הפוטנציאליים במדינת היעד.
להמחשה נוספת, נניח שהשפה היא גרמנית. חשוב להבין אם אנשים דוברי גרמנית ממדינות שונות עדיין ישתמשו במוצר או בשירות שלכם אם לא תנקטו בשום פעולה מלבד לספק להם תוכן בגרמנית. אם כן, תרצו לשכור שירותי קידום אתרים בחו”ל באסטרטגיה שמבוססת על שפה.
אבל אם המוצר או השירות שאתם מוכרים בגרמניה שונה מהמוצרים או השירותים שתמכרו באוסטריה, אסטרטגיית הקידום שלכם תהיה מבוססת מדינה.
איך מחליטים לאן מרחיבים את העסק?
כל עסק שמתכנן התרחבות בינלאומית מתחיל עם מחקר שוק. אבל בתהליך קידום אתרים בחו”ל, קיימים שני גורמים שמסייעים לכם להתקדם בכיוון הנכון:
- אתם מבחינים בזינוק בתנועה אורגנית משווקים זרים, ותשומת הלב שלכם מתעוררת.
- אתם בחינים בשיעור גבוה בקרב משתמשים או לקוחות ממדינה אחרת.
אין צורך להיות אסטרופיזיקאים כדי להבין ששיעור המשתמשים ממקום מסוים מתורגם ברוב המקרים לביקוש למוצר או לשירות שלכם בשווקים אלו. זה קל. מחקר מילות מפתח מקומי נכנס לפעולה כאשר אתם מקבלים עלייה בתנועה אורגנית משוק זר.
התגובה הראשונה שלכם תהיה לרוץ ולמכור בשווקים זרים, נכון? זהו. שעדיין לא
כדי לנצל את ההתעניינות במוצרים או בשירותים שלכם משווקים זרים, חשוב להתנהל נכון, להינע מטעויות שבטווח הארוך יעלו הרבה כסף, ולמצות את מלוא הפוטנציאל מהשיווק לחו”ל. לכן חשוב לשכור שירותי חברת קידום אתרים שמתמחה בתהליכי קידום אתרים בחו”ל.
הצעד הראשון של מומחים אלו יהיה לערוך מחקר על מנת לראות מה מושך תנועה משווקים זרים. המחקר יתבסס על כמה היבטים עיקריים:
- מילות מפתח מקומיות שהובילו לעלייה בתנועה האורגנית.
- מילות מפתח שקשורות לתוכן שמייצר לידים.
- מילות מפתח עם היסטוריה של שיעורי קליקים גבוהים (CTR) והמרה.
תוכנית מקיפה של קידום אתרים בחו”ל מתבוננת מעבר לגוגל כדי למקד מחקר מילות מפתח
השלב הבא בהכנת אסטרטגיית קידום אתרים בחו”ל הוא בחירת מנוע חיפוש. בהתאם למדינה שאתם מכוונים אליה, יתכן שהגיע הזמן לחשוב מעבר לגוגל. מומחי קידום אתרים בקיאים במנועי החיפוש במדינות שונות, ויודעים איך להתאים תהליך קידום אתרים למנועי החיפוש השונים, למשל:
- באידו בסין
- יאנדקס ברוסיה
- יאהו ביפן והונג קונג
- Seznam בצ’כיה
- נאבר בדרום קוריאה.
אם אינכם מתכננים להתרחב למדינות שבהן מנועי חיפוש אחרים שולטים, אסטרטגיית קידום האתר שלכם בחו”ל תמשיך להיות מכוונת לגוגל, שעדיין נחשב למנוע החיפוש המוביל העולמי, עם התאמה לשוק היעד בחו”ל.
מצד שני, גוגל אינה קיימת בכל מקום בעולם
בארצות הברית, מחקר מילות מפתח מקומי וקידום אתרים בחו”ל מתאים לבינג, מכיוון שלגוגל יש נתח שוק של 80.67% בלבד. עכשיו, נניח שאתם רוצים להתרחב לסין או לרוסיה.
במקרה זה, לגוגל יש כמעט נוכחות בשתי המדינות. ליתר דיוק, לחברה יש נתח שוק של 4.73% בסין ו-42.09% ברוסיה. מה שאומר שיש לבצע אופטימיזציה לאתר האינטרנט שלכם עבור Baidu ו-Yandex בהאמה אם ברצונכם להצליח בשווקים מקומיים אלו.
נניח שאתם נשארים בשוק שבו לגוגל יש את הנתח המשמעותי של תעבורת החיפוש. אוסטריה היא דוגמא טובה. לגוגל יש נתח שוק של 94.16% מתנועת החיפוש באוסטריה, כך שמומחי קידום אתרים שמבצעים עבורכם תהליך קידום אתרים בחו”ל, יתאימו את אסטרטגיית הקידום הבינלאומית על מנת שתשקף מגמות בגוגל ומחקר מקומי של מילות מפתח.
כמה מילים לסיום
כן. יצירת אסטרטגיית קידום אתרים בחו”ל היא תהליך ארוך ומורכב, אבל ההיבטים החשובים ביותר הם לוקליזציה של מילות מפתח ומבנה URL. מומחי קידום אתרים משקיעים מאמץ מקיף במחקר המקומי של מילות המפתח המתאימות ותכנון התוכן כמו באתר הראשי שלכם, ומסיימים עם הטמעת תוכנית ארוכת טווח למבנה ה-URL שלכם.
מומלץ שלא לנסות להשתלט לבד על התהליך, כי כדי להיכנס לשווקים חדשים עם אסטרטגיית קידום חזקה, אתם צריכים את המומים לצידכם שילוו אתכם וינחו אתכם לגבי השיטות הנכונות שישיגו את התוצאות הכי טובות.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח