איפה נמצאות המשכורות הגבוהות ביותר?
בשונה ממה שהיה בעבר, כיום רבים כבר יודעים כי הדרך למשכורת הגבוהה לא בהכרח עוברת דרך הפקולטה למדעי החברה. מה כן? מקצועות הניו מדיה. כמה מרוויחים, מה לגבי הביקוש ואיך לומדים את זה באופן עצמאי?
מהו האתגר בקרב מסיימי תואר ראשון בישראל?
בין אם מדובר בתואר בכלכלה, במנהל עסקים או בתקשורת, אין ספק שההשכלה האקדמית לא מהווה ערובה ליציבות כלכלית ולמשכורות מספקות. הידע התיאורטי עולה על זה המקצועי, ובעולם התעסוקה הנוכחי, בו קפיצה למים העמוקים היא מידית, רבים מוצאים את עצמם נדרשים לעבור דרך ארוכה של עבודות ניסיונות, מזדמנות או פשוט להתפשר על התנאים, בדרך אל המשכורת הממוצעת במשק. זה כבר לא סוד שמרבית מסיימי תואר ראשון בישראל לא עובדים במקצוע אותו הם רכשו, או עובדים בו אך הוא הרבה מתחת לציפיות שלהם, בעיקר מבחינת השכר, הסיפוק וההתפתחות המקצועית והאישית. גם מקצוע עריכת הדין, שבעבר היה חלומה של כל אם עבריה, כבר לא עושה את העבודה, כשכמויות עורכי הדין החדשים בכל שנה, נזרקים אל השוק כשהם מדשדשים חודשים רבים עד למציאת עבודה, ובמשך מספר שנים נאלצים להסתפק במשכורת שלא חוצה את רף ה-7,000 ₪ בברוטו.
ברוכים הבאים לעולם החדש – מקצועות הניו מדיה
מקצועות הניו מדיה פרצו אלינו בסערה לפני מספר שנים, עם התפתחותן של הרשתות החברתיות וצמיחתו של האינטרנט. הם כוללים ניהול של קמפיינים ב-GOOGLE, ניהול מדיה חברתית (פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאיין ועוד), בניית אתרים, ניתוח נתונים ועוד. המקצועות, אשר במסגרתם זוכים הבוגרים לעבוד עם חברות גדולות במשק, נחשבים למבוקשים במיוחד, ולא רק זה – מתגמלים יותר מכל מקצוע של מסיים תואר ראשון בישראל (להוציא את מקצועות ההנדסה והרפואה). ביחד עם העולם המתפתח בכל המישורים, מתפתח גם התחום הזה ומבטיח יציבות כלכלית וביקוש שרק הולך וגובר. בניגוד ללימודי השיווק והתקשורת באקדמיה, דווקא לימודי ניו מדיה במסגרת מכללות ספציפיות העוסקות בתחום, מהווים יתרון כיוון שמכשירים את בוגריהם לעולם האמתי באופן פרקטי ביותר, ללא קורסים נוספים שהקשר בינם לבין השיווק אינו קיים, וכן מסייעים בהשמה ובמציאת עבודה במהירות.
איך מתחילים?
הכניסה לעולם המרתק והמתגמל של מקצועות השיווק והפרסום באינטרנט אינה כרוכה במסכת ארוכה של לימודים או מבחנים, וניתן אף לקבל את הבסיס לתחום באופן עצמאי, ולא פחות מאשר דרך האינטרנט עצמו. על השיווק והפרסום, חולשות 2 חברות הענק, שגם מתחרות אחת בשניה על כספם וזמנם של המפרסמים. ניחשתם נכון, מדובר ב-GOOGLE ו-FACEBOOK. מה הם ההבדלים ביניהן, ואיך נלמד כיצד לעבוד איתן?
פרסום ב-GOOGLE
הפרסום בפלטפורמה של גוגל אדוורדס (GOOGLE ADWORDS) נחשב ליעיל במיוחד, כשגוגל עצמה מחזיקה את מערכת הפרסום הדיגיטלי הוותיקה והגדולה בעולם. באמצעות מערכת הפרסום שלה, גוגל תציג את המודעות שלכם, כמפרסמים, בתוצאות החיפוש כשגולש יקליד את מילות המפתח הרלוונטיות לעסק. אם לדוגמא, נעבוד כמשווקים בעבור בוטיק יינות המקיים סיורים באזור רמת הגולן, גוגל תציג את האתר שלנו לכל גולש שיחפש “בוטיק יין בצפון”, “סיורי יין ברמת הגולן”, “סיור בעקבות יין באזור רמת הגולן”, וכדומה, בהתאם למילות החיפוש, הקרויות מילות מפתח, אותן נגדיר כשנעבוד על הקמפיין בעבור בוטיק היינות. מכיוון שהפרסום הוא ממוקד בדיוק לגולש המעוניין במה שיש לנו להציע, הפרסום בגוגל מעט יותר יקר מפרסום בפייסבוק. כדי ללמוד יותר על המערכת באופן עצמאי, ניתן להיכנס לאתר התמיכה של גוגל אדוורדס ולקרוא את המדריכים הרבים –https://support.google.com/adwords/?hl=en#topic=3119071.
פרסום ב-FACEBOOK
פייסבוק הפכה בזמן קצר יחסית למעצמת על בכל הקשור לפרסום ושיווק, ואין משווק טוב שלא יכיר את המערכת שלה על בוריה. היא נוחה לתפעול, ובניגוד לפרסום בגוגל, היא זולה יחסית ומתאימה לעסקים קטנים בעלי תקציב מצומצם. יחד עם זאת, הפרסום שתעשו, לצורך העניין לאותו בוטיק יינות, יגיע למספר רב של אנשים, ויתכן שאף לא יהיה רלוונטי לרובם. כדי להשיג תוצאות איכותיות, ולהגיע לקהל רלוונטי, יש צורך בניתוח הקהל – גילאים, מקום מגורים, תחביבים, הבנת הצרכים שלו ועוד. ניתן אמנם ללמוד לפרסם בפייסבוק דרך ניסוי וטעייה, אך כנראה שיישפך הרבה כסף בנהר עד לקבלת תוצאות, בתקווה שגם יחזירו את ההשקעה. כדי ללמוד את הפרסום בפייסבוק, תוכלו לבקר במערך הלימוד המקיף הכולל את היסודות ועד הטכניקות המתקדמות, ממש כאן – Facebook Blueprint וגם כאן – https://www.facebook.com/business/help. גוגל ופייסבוק, שתיהן, מציעות הסמכה מטעמן למי שייגש לבחינות שלהן ויעבור אותן בהצלחה.
ביקוש, יציבות, משכורות גבוהות והגשמה
אין ספק שמקצועות האינטרנט למיניהם, לרבות השיווק והפרסום, נכנסו לקבוצה מצומצמת של מקצועות-על, המאפשרים לעוסקים בהם, לצד הצעות עבודה רבות ומשכורות נאות במיוחד (15,000 ₪ בחודש לאחר שנתיים של ניסיון זו לא מילה גסה), גם הגשמה, אתגר והתפתחות אישית. ניתן לעבוד כשכירים בחברות קטנות או גדולות, ואף לפתוח בקריירה עצמאית ולפרסם למספר חברות במקביל. כשמדובר באינטרנט, גם השמיים הם לא הגבול.
רוצים לשמוע פרטים נוספים על לימודי ניו מדיה ולהבין האם זה מתאים לכם? השאירו פרטים כאן: