5 טיפים לקידום אתר מסחרי
מכיוון שאתרי מסחר ברשת הם אתרים שמבוססים על רכישות של גולשים – נושא קידום האתרים באתרים אלה הוא בעל חשיבות קריטית. אתר מסחר שיש בו נפח גלישה חודשי נמוך, לא יכול למעשה לתפקד והוא לא יהיה רווחי מספיק. כדי לבצע קידום אתרי אינטרנט בתחום האי-קומרס, יש להקפיד על קידום איכותי ואפקטיבי שהבסיס שלו הוא השקעה רבה במבנה של האתר, בתוכן שלו, במראה שלו ובממשק המשתמש שלו. אספנו עבורכם כמה טיפים מרכזיים לקידום אתרי מסחר:
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
טיפ 1: הטמעת תגיות קנוניקל
תגית קנוניקל היא פיסת קוד HTML שעושים בה שימוש כאשר לאותו דף מוצר או קטגוריה באתר ניתן להגיע בכמה דרכים ובכמה כתובות URL שונות. כדי למנוע מצב שבו גוגל מזהה בכתובות ה-URL השונות באתר תוכן כפול – יש לשים את התגית הזו. התגית בעצם מספרת לגוגל איזו כתובת היא הכתובת הראשית של אותו עמוד באתר, וכך נמנע מצב של תוכן כפול וזהה באתר, שנחשב דבר פסול בעיניי מנועי החיפוש.
טיפ 2: עמודי מוצרים עשירים במידע
אתרי מסחר ברשת כוללים בדרך כלל קטלוג מוצרים. כדי לספק חווית משתמש מקסימלית לגולשים, וגם כדי לשפר את סיכויי הקידום של האתר – יש להקפיד להכניס מידע רב ומפורט על המוצרים ולהכניס גם תוכן מקורי ואיכותי שילווה את פירוט המוצרים והתמונות שלהם.
טיפ 3: התאמה לקהל היעד
אתר מסחר טוב צריך להתאים לקהל היעד שלו. ההתאמה לקהל היעד צריכה להיעשות קודם כל באופן העיצוב של האתר. אם הקהל משתייך למגזר חברתי מסוים, למשל, או לקבוצת גיל מסוימת באוכלוסייה – יש להתאים את העיצוב והתוכן באתר לאותו קהל יעד. הדבר יכול להשפיע על כמות הכניסות לאתר ולהקטין את אחוזי הנטישה – דבר שיגרום לשיפור במדדי קידום האתר.
טיפ 4: הקפדה על חווית משתמש מצוינת
אתר מסחר צריך, בסופו של דבר, לגרום לגולשים שמבקרים בו לבצע רכישה. לשם כך הוא צריך להיות מאורגן היטב, לתת את כל המידע שיכול לעניין את הגולש ולהציע חוויית משתמש מצוינת. חוויית המשתמש נובעת מגורמים כמו קלות הניווט והשימוש באתר, קלות הביצוע של רכישה ומילוי עגלת הקניות, התאמה לכל סוגי המכשירים ועוד.
טיפ 5: הכנסת ביקורות והמלצות
אתרי מסחר שיש בהם ביקורות מוצרים וסקירות של המוצרים המופיעים באתר זוכים לכמות מכירות גדולה יותר. הכנסה של ביקורות על מוצרים משווה להיצע באתר אופי אמין יותר, ויכולה להשפיע על המוטיבציה של הגולשים לבצע קנייה. אתר כזה יזכה לחשיפה רבה יותר גם במנועי החיפוש, ויכול להגיע למצב של להיות מלך הקישורים בתחומו.
לסיכום
הקיום של אתרי מסחר אלקטרוני מושתת על נפח כניסה גבוה של גולשים לאתר. כל גולש שנכנס לאתר כזה הוא בעצם לקוח פוטנציאלי – וכך יש להתייחס אליו. לצורך זה יש להשקיע את מקסימום המשאבים כדי להעניק לכל גולש חוויית משתמש מצוינת באתר ולספק לו את כל המידע שיכול לעניין אותו ביחס למוצרים השונים. חובה גם להקפיד על הכללים הבסיסיים של עולם קידום האתרים ולדאוג שהוא ייראה מצוין גם בסמארטפונים ושיהיה קל לתפעל אותו ולבצע בו רכישות.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח