14 עבודות מרגשות מהבית שכדאי לכם להכיר
חלק מאיתנו מעדיפים יציבות וביטחון בעבודה ולכן, מעדיפים לעבוד בין שמונה לחמש כל יום, בלי מחשבות ובלי דאגות. עם זאת, רוב האנשים כיום עזבו את הנישה הזו והחלו לחפש אחר שעות עבודה גמישות יותר ואף עבודה כעצמאיים, בניסיון לייצר ממון נוסף ואפילו לעזוב את מסגרת העבודה השגרתית.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
האם החלטתם לעשות שינוי ולעבור מהעולם האפרורי של השגרה למשהו קצת יותר מעניין וחדש? אולי אתם עקרי בית שמחפשים הכנסה נוספת? אולי אתם פשוט רוצים לעשות שינוי בקריירה?
לכאן או לכאן – היום זה יום המזל שלכם – משום שהמאמר כאן נועד לסייע לכם לעשות את המעבר הזה בצורה הכי פשוטה שיש. מתוך 14 אופציות, לבטח תמצאו לפחות אחת או שתיים שיתאימו בדיוק לכם ויסייעו לכם להיפתח לעולם חדש שכולו קריירה עצמאית, בה אתם יכולים לנהל את הזמן שלכם, לממש את הפוטנציאל שלכם ובחלק מהמקרים – גם להתעשר.
יוצר
אם יש לכם כישרון לאומנות או עיצוב, בהחלט כדאי לכם לשווק את עצמכם בעולם האומנות. אתם יכולים לנסות ולמכור את היצירות שלכם בירידים או בחגים, אבל המקום הכי טוב לעשות את זה היום הוא האינטרנט – משום שבאופן זה אנשים מכל העולם יוכלו לגלות אתכם, להתאהב באומנות שלכם ולקנות מכם. כל שיהיה עליכם לעשות הוא לעשות כמה טיולים לדואר מידי פעם. אם האומנות שלכם היא דיגיטלית – גם על הדואר תוכלו לוותר, אך תהליך השיווק הוא חיוני.
- Facebook – כיום פייסבוק היא רשת עסקית הרבה יותר מאשר רשת חברתית. כדאי לכם ליצור עמוד למותג, לעסק או למוצר שאתם מנסים לשווק. הזמינו את כל אנשים הקשר שלכם להצטרף ולראות את היצירות שלכם. אף כדאי לכם להציע מעין תחרות או הגרלה בתחילת התהליך, כדי לקבל כמה שיותר הצטרפויות. לדוגמא, אתם יכולים להגריל תמונה או עיצוב מתנה לאדם ה- 100 שנרשם… אתם יכולים למכור מוצרים דרך פייסבוק או להוסיף לדף שלכם חנות שתהיה נגישה לקהל שלכם.
- הקימו חנות אינטרנטית – כיום אתם יכולים לפנות לאינספור משרדי שיווק, בוני אתרים, חברות שמטרתן להקים חנויות ואפילו להקים חנות בעצמכם – באמצעות פלטפורמות אינטרנט שונות כדוגמת WIX. כדאי לכם להשקיע באתר ככל האפשר – כדי שימשוך את העין.
- מכרו פוסטרים, חולצות, ספלים, כובעים ואפילו תיקים עם העיצוב שלכם. כיום אנשים רבים סוחרים באיביי, אמזון ורשתות סחר גדולות נוספות, שמאפשרות למכור ולשלוח מוצרים באשר הם לכל רחבי העולם. רובם נהנים מרווחים נאים.
שיווק בינלאומי של המוצרים שלכם, לצד הרבה התמדה וכישרון, עשויים לתרום להצלחה בסדר גודל משמעותי.
מורה פרטי-דיגיטלי
כיום לימודים באינטרנט פורחים: יותר ויותר אנשים מעדיפים ללמוד תכנים בנוחות של הבית שלהם ובזמן המתאים ביותר עבורם. מסיבה זו כיום קיימים ברשת אינספור קורסים שמטרתם היא ללמד X: עיצוב, צילום, כתיבה, מחשבים, בריאות וכושר (אימונים), מוזיקה (נגינה על כלי), ריקוד, מבינים במחשבים או פיתוח אישי, טבחים מעולים, טובים במתמטיקה או כל דבר אחר – כדאי לכם לשתף את שאר העולם בידע שלכם.
אם אתם באמת שואפים להעביר את הידע שלכם לעולם, יש לזכור כי אתם חייבים לפתוח עוסק פטור או מורשה (מתמודד עם מע”מ) ואף לעבור קורסים או לקבל אישורים מסוימים, שיעידו כי אתם מוסמכים להעביר את התוכן שאתם שואפים ללמד. לדוגמא, כדי ללמד כושר עליכם לעבור קורס שמסמיך אתכם כמאמני כושר מן המניין. ללא הקורס הזה ושנה לפחות של רישום לחדר כושר, לא תוכלו ללמד אנשים אחרים כיצד להתאמן.
כדי שהעולם ישמע עליכם, יהיה עליכם להפיץ את עצמכם ברשת: זכרו לשווק את עצמכם בפייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכל רשת חברתית שרק שמעתם עליה. דאגו להציע “הצצות” לקורסים שלכם, שיציגו רגעים ייחודיים שמעידים על טיב הקורס ויותירו טעם של עוד. הקפידו לשתף סרטונים, תמונות ותודות של אנשים שנהנו מהקורס שלכם ופשוט אמרו “תודה!”.
בסופו של דבר, קורס טוב, איכותי ובעל ביקוש ימכור את עצמו; אנשים יעידו על טיב הקורס ויספרו לכולם – בעולם הפיזי ובעולם הדיגיטלי.
מבקרי מוצרים ב- YouTube?
רובכם מצאתם את עצמכם מחפשים סרטון ב- YouTube על איך X עובד, איך מתקינים/מכינים/מסדרים/מתקינים או מבצעים כל פעולה שדורשת הוראות כלשהן. אתם יודעים להשתמש בדברים, לעשות דברים… אז למה שלא תעזרו לאנשים אחרים להבין?
החדשות הטובות הן שניתן לצלם כל ביקורת, מתכון או סרטון הדרכה על כל מה שאתם רוצים; כך שיש הרבה ממה לבחור. אתם יכולים להסביר כיצד להרכיב את העריסה החדשה שבניתם, אתם יכולים להסביר כיצד לתקן את הכיור כשקורה X, אתם יכולים להסביר כיצד להכין את עוגת השוקולד הטעימה ביותר, להדריך אנשים כיצד להשתמש במוצר מסוים, להסביר אודות סוגים שונים של עיצובים, דרכים ייחודיות להתאפר או לעשות תסרוקת מיוחדת בשיער, כיצד לעשות משהו מסובך במחשב… כל מה שאתם רק יודעים ומאמינים שרוב העולם לא יודע יהיה מצוין.
ככל שכמות הצפיות עולה – כך אתם מרוויחים יותר. ככל שתייצרו יותר סרטונים ותשווקו אותם ברשתות החברתיות – כך תרוויחו הרבה יותר.
באותו אופן, אתם יכולים לעבוד כדי להגיב על הפעילות של אינספור מוצרים – בעבור החברה עצמה. כדי לעשות זאת לרוב יהיה עליכם לפעול ברשתות החברתיות ולנסות לייצר כמה שיותר אהדה לחשבונות שלכם. אתם יכולים לעשות זאת באמצעות העלאת סרטונים לרשתות החברתיות, לעודד שאלות ולהרבות בתגובות, ביקורות וסרטוני הדרכה.
באותו אופן אתם יכולים להציג את הכישרון שלכם ב- YouTube, אבל הצלחה במשימה הזו הרבה יותר קשה אם אין לכם תמיכה פרסומית (משרד פרסום).
שווקו מוצר בעצמכם
כיום חברות רבות פונות לאנשים בעלי קהלי עוקבים רבים ברשתות החברתיות ובבלוגים, בבקשה כי ישווקו את המוצר שלהם באמצעות לינקים: כל שעליכם לעשות הוא להמליץ על המוצר, להסביר מדוע הוא טוב ולשלוח את הפוסט לדרכו, עם לינק שמחבר את הקורא לקניה. כל פעם שקונה פוטנציאלי ילחץ על הלינק ו/או יקנה מוצר בעקבות הלינק שלכם – אתם תיהנו מעמלה יפה.
לרוב, כדי להרוויח מהמקצוע יהיה עליכם לשווק יותר ממוצר אחד ויותר מחברה אחת. אתם יכולים למצוא מוצרים לקדם ובעלים ששואפים למכור בכל מקום; אם יהיה לכם את מספר העוקבים הנכון, הם יפנו אליכם. באותו אופן אתם יכולים לפנות לכל חברה שאתם מאמינים כי תצליחו למכור, בשאלה אם הם מעוניינים לנסות את השיטה.
בלוגר
הכוונה היא לבלוג באתר משלכם, שבו תוכלו לפרסם פרסומות אודות מוצרים של אחרים, לכתוב ביקורות, לצלם סרטוני הדרכה, להוביל למימוש עצמי או לדבר על פילוסופיה. אם אתם מצליחים ושמים לב כי אנשים פונים אליכם, כדאי לכם לשווק תוכן ייחודי ומשובח בתשלום.
חשוב לזכור כי הנושא של הבלוג הוא העיקר ולכן, אין לסטות יותר מדי מנושא לנושא. אם אנשים פנו אליכם יותר בעקבות מתכונים שפרסמתם עד היום, לדוגמא, אין סיבה “לנדוד” לעולם המוזיקה. בנוסף, יש לשים לב איזה מתכונים הקהל שלכם אהב יותר ולנסות לכוון לכיוון המטבחים האהודים ביותר.
כמובן שאתם תמיד יכולים לכתוב גם עבור בלוגים אחרים – רובם שוכרים הרבה כותבי תוכן וזקוקים לכמה שיותר אנשים, שיסייעו להם לשמור על כיוון נכון.
למכור מחדש
בתחילת המאמר דיברנו על מכירה של מוצרים שלכם. באותו אופן אתם יכולים לרכוש מוצרים זולים באינספור אתרים כגון איביי או אמזון ולמכור אותם שוב בכל פלטפורמת מכירה שרק תוכלו לחשוב עליה; כמו איביי ואמזון. אם אתם יודעים כי ישנם מוצרים מסוימים שאנשים רבים קונים, פשוט תרכשו אותם ותציעו אותם מחדש, בסכום גבוה יותר. רוב הסיכויים כי מוצר אהוד יירכש בכל מחיר.
נסו לרכוש מוצרים במכירות “סוף עונה” והקפידו לחפש אותם לפי קטגוריית “זולים ביותר”. אנשים רבים לא מתעניינים במחיר ופשוט קונים את הדבר הראשון שהם רואים. זה מפתיע, אבל זה מוכיח את עצמו.
אם אתם שמים לב כי אתם מצליחים, אתם תמיד יכולים להקים חנות אינטרנטית משלכם.
צלם
אם אתם אוהבים לצלם כל דבר ויש לכם אינספור אלבומים בפלאפון, למה לא לקנות מצלמה ולהפוך תחביב לקריירה?
אתם יכולים ללמד צילום, למכור צילומים אומנותיים שלכם, למכור תמונות שתצלמו ותעצבו באינטרנט בחנות אינטרנטית מסחרית או משלכם.
באותו אופן, אם יכולים להציע את שירותיכם בתור צלמי אירועים, צלמי נופים וכדומה.
קופירייטר, מתרגם, מוודא הגהה או כותב תוכן
אם אתם פשוט אוהבים לכתוב – אתם יכולים להפוך את העולם הזה למקור הכנסה בקלות – במיוחד בעולם הטכנולוגי.
כן, יתכן ולקחתם מ אליו את איכויות האהבה למילים ולכתיבה עד היום, שכן כולם יכולים לכתוב, נכון? האמת היא שרוב האנשים לא טובים בכתיבה, לא באמת: הם לא יודעים כיצד לכתוב באופן מכירתי, כיצד להעביר מסר, כיצד לתפוס תיאורים בצורה גבוהה ולהעביר אותם לאדם האחר באמצעות מילים. מסיבה זו יש קהל עצום של חברות שרק מחפש אנשים שיכתבו עבורם כל דבר אפשרי.
אם אתם מאוד אוהבים לכתוב ואף מאוד יצירתיים, כמובן שאתם תמיד יכולים לפנות לעולם הספרות ולכתוב ספרים, אך זכרו כי נדרש זמן לייצר ספר ואף למצוא הוצאת אור שתפרסם אותו. עד שתצליחו בגדול, אתם יכולים להתאמן, ללמוד וליהנות מכתיבה עבור אחרים.
אמנם יש אנשים שטובים בכתיבה, פשוט לא מעולים, כמוכם. מסיבה זו כאשר הם מקימים עסק הם כותבים את התכנים שלהם, אך הם עדיין זקוקים להגהה, עידון וניסוח נכון יותר של הטקסט. הרבה אנשים שידעו מה הם רוצים להעביר, אך לא ידעו כיצד לנסח את זה, יבקשו מכם לייצר מ”הנאום” הזה מאמר או לתמלל את מה שנאמר לתוכן, עם מעט “ניקיון” פה ושם.
חברות מצליחות אף זקוקות לתרגומים של מאמרים פעמים רבות: תרגומים לאנגלית, לרוסית, לערבית, לצרפתית, לספרדית, לסינית, ליפנית, לכל שפה או מהשפה הזו לעברית יהוו יתרון משמעותי לקריירה שלכם ככותבי תוכן. גם אם אתם עדיין לא “מעולים” בכתיבה בשפה אחרת, כדאי להתאמן – אתם תופתעו מהרמה שאתם יכולים להגיע אליה עם השנים.
מעצב גרפי, ממתג
בעולם הדיגיטלי שלנו כולם זקוקים למעצבי אתרים, אנשי מיתוג וכל אותם אנשים מיוחדים שפשוט יודעים כיצד לתפעל פוטושופ בצורה כה מיוחדת – כדי לייצר אומנות.
אם יש לכם כישורי עיצוב כלשהם וניסיון, אתם יכולים לעצב אתרים, דפי נחיתה, לוגואים, אפליקציות, כרטיסי ביקור, פרסומות, באנרים, כריכות של ספרים, אריזות, שקיות, מצגות ועוד.
אתם יכולים להיות מעצבים גם בעבודה של שמונה עד חמש, אבל למעצב גרפי מאוד קל לעבוד בפרילנס כיום: אינספור עסקים זקוקים לאנשים בדיוק כמוכם. אתם יכולים למצוא אותם בפלטפורמות הפרילנס השונות (Xplace, פייבר), להקים דפים ברשתות החברתיות (פייסבוק!) ולפרסם את עצמכם – כל מה שאתם יכולים לעשות כדי לצאת לשוק ככל האפשר. דאגו להציג יצירות שלכם, כך שאנשים יוכלו להתרשם מכם. גם אם אין לכם ניסיון – צרו אותו: צרו יצירות שונות ופרסמו את תיק העבודות הדיגיטלי שלכם, שיבהיר לאנשים כי כדאי להם ליהנות משירותכם.
למדו שפה
יודעים כיצד לדבר, לקרוא ולכתוב ב- X? זה הזמן ללמד אחרים את השפה המיוחדת שלכם. אתם תמיד יכולים ללמוד שפה חדשה וללמד אותה בעתיד – יתכן ותופתעו, אבל היום מאוד קל ללמוד שפה בזכות האינטרנט.
נציג שירות לקוחות
כיום הרבה חברות רק מחפשות אנשים שיבצעו שיחות בשבילם: שיחות מכירה, שיחות סיוע טכני, שיחות שירות לקוחות וכדומה. החברות כה נואשות, שהן מוכנות לאפשר לכם לעשות זאת מהאינטרנט.
אתם יכולים לעשות זאת כפרילנסרים או כשכירים.
גם אם אין לכם כוח לטלפון, אתם יכולים כיום העולם הטכנולוגי מאפשר לנו ליהנות מדרכי תקשורת מרובות ולכן, אתם יכולים לפנות ללקוחות בדרכים נוספות כגון צ’אט, הודעות, מיילים וכדומה.
משום שאתם עובדים מהבית, אתם יכולים לעבוד בכמה חברות ועבור כמה לקוחות, אך השתדלו שלא להעמיס על עצמכם יותר מדי – גם שיחות וצ’אטים עשויים להיות מייגעים בכמות אסטרונומית.
יועץ או מאמן אישי
אם אתם מתמחים בתחום ספציפי בצורה יוצאת דופן, אנשים רבים ירצו לשמוע את הדעה שלכם באשר לנושאים רבים ולרבות עסקים ויזמות, שיווק ומכירות, פרילנס, יחסים, בריאות וכושר, אופנה וסטייל, כתיבה, הורות, עיצוב פנים ועוד ועוד.
בחנו את האפשרויות שלכם בתור פרילנסרים בפלטפורמות השונות, הקימו אתרים וסייעו לאנשים לשמוע עליכם ועל המידע היקר שברשותכם.
רואה חשבון
אף אחד לא חושב על זה, אבל כיום ניתן לערוך תקציבים ולנהל את כל הפיננסים של כל עסק מהבית. ישנם אינספור רואי חשבון ששוכרים משרדים או מציעים את שירותיהם מהבית – ותמיד צריך כמה שיותר מהם.
אמנם מדובר בלימודים של חמש שנים והתמחות, אך לאחר מכן אתם חופשיים כציפורים לפרסם את עצמכם בתחום.
עוזר וירטואלי
כיום הרבה אנשים עובדים מהבית או מתפעלים עסקים קטנים שמצריכים מהם עוזר, אבל לא בדיוק עוזר – הם צריכים מישהו שיעזור להם קצת פה ושם, אבל לא ילווה אותם יום אחר יום. האנשים הללו זקוקים לאנשים שיהיו במעין “כוננות” ויסייעו להם לבצע מטלות במקומם במידת הצורך: יתכן ומדובר בכמה שיחות, הזמנות, טיפול במטלות שגרתיות או מטלות עסקיות ואפילו בסידורים של ממש (אם אתם גרים קרוב). אתם יכולים להיות מזכירים של כמה אנשים בו-זמנית, אך גם כאן מומלץ להימנע מלהעמיס על עצמכם.
משום שאתם עובדים כפרילנסרים, אתם יכולים להציע מחיר מאוד רווחי.
מנהל מדיה
אם אתם טובים במדיה החברתית ומבינים כיצד לתפעל אתרים, מבינים במעט קודים של מחשב ולומדים מהר, אתם יכולים להיות מנהלי מדיה יחסית בקלות.
מנהלי מדיה לרוב עוקבים אחר 3-5 פלטפורמות של מדיה כפרילנסרים, אך גם זו עבודה שאתם יכולים לעסוק בה בחברות לאחר שתצברו ניסיון מה.
לרוב, יהיה עליכם לענות להודעות ותגובות של לקוחות, ליצור תוכן שיווקי ופרסומי מספר פעמים בשבוע ואף תמונות וסרטונים שיביאו לאהדה של החברה, הארגון או המוצר.
העולם הטכנולוגי של היום זקוק לכמה שיותר מנהלי מדיה – רוצו.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח