10 טיפים למקדם אתרים המתחיל
קידום אתרים הוא ללא ספק אחד המקצועות הנחשבים כיום בתחום ההיי-טק והדיגיטל, והוא נמצא בצמיחה מתמדת. הקידום האורגני במנועי החיפוש הוא פעולה הכרחית עבור כל אתר ובעל עסק שמבקש להגדיל את החשיפה ולייצר פניות של לקוחות פוטנציאליים וקיימים. מבין כל ערוצי השיווק, קידום אורגני הוא היעיל ביותר לטווח הארוך.
מה זה קידום אורגני ואיך זה עובד?
הדירוג של כל אתר במנועי החיפוש נעשה על ידי אלגוריתמים של גוגל, שקובעים את מיקומו בדפי התוצאות. השאיפה היא להיות ממוקמים כמה שיותר גבוה – בתוצאות הראשונות של הדף הראשון. הפרמטרים שעוזרים לגוגל לקדם את האתר שלכם, הם בין היתר איכות התוכן, נגישות לגולשים בטלפון הנייד, אורך הטקסטים, מילות מפתח ואתרים נוספים המפנים אליו גולשים. מקדם אתרים טוב, יודע להשתלט על כל הפרמטרים ולתת דגש מיוחד לכל אחד מהם.
10 טיפים למקדם המתחיל
כל מקדם אתרים טוב התחיל גם הוא מיצירה של בסיס מקצועי טוב. לפניכם 10 טיפים למקדם אתרים המתחיל, שיעזרו לכם למקם את עצמכם באחד הענפים המבוקשים והרווחים ביותר בשוק.
- מחקר מילות מפתח – ראשית, ולפני הכל, חשוב לבצע היכרות עם השטח ולערוך מחקר מקיף אודות מילות המפתח אותן אנחנו רוצים לקדם. באמצעות גוגל אדוורדס, ניתן לקבל תמונת מצב אודות היקף החיפוש של מילות המפתח, תחרות בשוק והצעה למילות מפתח קרובות. שלב זה הוא ראשוני במיוחד והוא ייעשה עוד לפני בניית אתר וכתיבת תכנים.
- בניית אתר – לאחר בחירה של מילות מפתח לקידום, יש לבנות אתר המאופיין באופן נכון, או לשפץ אתר קיים. אחד החלקים החשובים בקידום אורגני הוא שיבוץ מילות מפתח, וכאן זה הזמן להכניס אותן בכל חלקי האתר. חשוב לשים לב, ששיבוץ מילות מפתח באופן מוגזם וגס, עלול גרום דווקא לכך שהאתר שלכם לא יקודם. שילוב מילות המפתח בטקסט צריך להיעשות בעדינות ובאופן אותנטי ככל הניתן. עם השנים, גוגל למד לזהות תוכן אמיתי ובעל ערך לקורא ותוכן שכל מטרתו הוא קידום האתר.
- בניית קישורים לאתר – ככל שיהיו יותר אתרים שמפנים את הקוראים שלהם לאתר המקודם, כך הקידום יהיה מוצלח יותר. גם שילוב קישורים בתוך האתר, לדוגמא, דף ראשי שמפנה בקישור אל דף תוכן אחר באתר, עושים את העבודה. שילוב הקישורים גורם לגוגל לחוש שהאתר בתנועה, לא מוזנח וכי הוא יוצר עניין בקרב הקוראים. חשוב לזכור שהאינטרס הראשוני של גוגל הוא להמשיך ולהיות מנוע החיפוש מספר 1 – ולכן, הוא יקדם רק אתרים בעלי ערך לקורא וכאלה שנראה שיש בהם תנועה ועניין.
- תיקון של תקלות – כל מקדם אתרים הוא גם קצת איש טכני. מקדמי אתרים משתמשים לרב במערכת של גוגל סרץ’ קונסול, שסורקת את האתר ויכולה להצביע על לינקים שבורים שדורשים תיקון וכן ישנן תוכנות שסורקות דפי תוכן ומזהות כפילות בתכנים, כותרות חסרות ועוד. מקדם אתרים מוביל מבצע בדיקות ותחזוקה שוטפת לאתרים אותם הוא מקדם.
- נוכחות ברשת – שתפו את האתר ודפים מתוכו בשאר המדיות החברתיות. כל כניסה שכזאת לאתר שלכם מקדמת אותו.
- השתמשו בבדיקת ציוני איכות, דרך בדיקות של גוגל ובבדיקות הקיימות של זמני טעינת האתר. לאחר שתקבלו פידבק, דאגו לשפר בהתאם לתקלות שהתגלו.
- אסתטיקה ותשתית – כתובת האתר צריכה להכיל את מילת המפתח העיקרית לקידום, ומבנה הכותרות באתר נדרש להיות עם סדר מסורג, כאשר כותרת H2 חייבת להופיע לפחות פעם אחת עם מילת המפתח המרכזית של העמוד אך באופן שונה מבכותרת.
- הצגה לגוגל – תיאור העמוד למנוע החיפוש לכל דף באתר חייב יהיה לכלול את מילת המפתח העיקרית, ורצוי שהיא תהיה ממוקמת יחסית בתחילת המשפט. מומלץ להציב את מילת המפתח גם בהמשך הטקסט בווריאציה נוספת.
- בחרו בפלטפורמה טובה לבניית אתרים – כיום ישנן פלטפורמות רבות לבניית אתרים, כשחלקן מתממשקות באופן מיטבי עם SEO, וחלקן עדיין לא כל כך מפותחות בתחום זה. אם בחרתם במקצוע קידום האתרים, אל תתפשרו על עבודה עם הפלטפורמות הטובות ביותר (wordpress, למשל).
- אפשרו לגולשים שלכם להשאיר תגובות באתר ולשתף את דפי התוכן. תגובות יגרמו לעדכון תוכן בדף ומנוע החיפוש של גוגל יראה אותם כעמודים שמתעדכנים מעת לעת, דבר שחשוב במיוחד.
ממה כדאי להימנע?
במהלך פעולת קידום אתרים, חשוב לזכור שלא כל האמצעים כשרים, ותקלות ו/או בעיות אמינות במהלך תהליך הקידום עלולות לפגוע באופן קשה באתר. טקסט מוסתר באתר באמצעות צבע זהה לצבע הרקע נחשב לדבר שפוגע בקידום האתר באופן חמור, כמו כן הצפה במילות מפתח בכמות שאינה סבירה. כיצד תדעו האם הטקסט שלכם סובל מעודף מילות מפתח? קראו את התוכן, ואם תחושו שהוא שבור, מפותל וחוזר על עצמו, זה סימן שכדאי לכתוב אותו מחדש. שכפול אתרים ושכפול טקסטים מאתרים קיימים מפריע לרובוטים של גוגל ויסמן אתכם כאתר פסול.
חשוב לזכור – קידום אתרים הוא פעולה ארוכת טווח
בשונה מפרסומים ממומנים בפלטפורמות כמו גוגל ופייסבוק, את תוצאותיו של הקידום האורגני ניתן יהיה לראות רק בתוך כמה שבועות עד מספר חודשים, ובמיוחד אם מדובר בתחום שיש בו תחרות. עקביות והתמדה הן מילות המפתח (תרתי משמע) בכל הקשור להצלחה בקידום של אתר, והקפדה על מקצועיות ורעינונים מקצועיים באופן קבוע כיוון שאחת למספר חודשים גוגל משנים את הפרמטרים שלהם לקידום אתר, וחשוב שלא להישאר מאחור בתחום זה.
בבחירת הטיפים וכתיבת הכתבה התייעצנו עם אנשי השיווק והפרסום של קבוצת לאוס מדיה ואינטראקטיב, אשר נחשבת לחברת הקידום המקצועית והוותיקה ביותר בישראל, המחזיקה בתו אמון הציבור וגם בחותם האמינות של duns & bradstreet.