10 טיפים יעילים לסטארטאפיסט המתחיל
מי לא היה רוצה להיות אחד מאותם ישראלים שמוכרים סטארטאפ במיליוני דולרים ואף יותר? המדריך הבא מיועד לכל מי שיש בו חלום, גם אם קטן ביותר, לפרוץ עם רעיון פרי מוחו ולהביא את החיים שלו למקום אחר לחלוטין.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
איך יודעים לאיזה שוק להיכנס?
כאן מדובר על משימה שהיא ככל הנראה המורכבת ביותר. כשמחפשים קהל יעד, עוד לפני שיוצרים את המוצר, צריך לחשוב על קהל יעד פעיל. כזה שמסתובב באינטרנט, כזה שמסוגל לקנות וקהל שמסוגל בכלל להיות פעיל. באופן כללי – צריך לחשוב על קהל יעד שניתן לסייע לו ובעצם להביא לו פתרון. הוואטסאפ לדוגמא, הגיע כפתרון לאנשים שרוצים לדבר אחד עם השני, והאסמס שעולה כסף לא מאפשר להם את זה. קהל היעד – מיליארדי איש בעולם. הפתרון – שיחות מידיות בחינם.
כיצד מוצאים רעיון טוב?
רעיונות לא ינחתו עליכם משום מקום. הרעיונות הטובים ביותר הם למעשה פתרונות לבעיות שסובבים אתכם ביום יום, גם אם מדובר בבעיות מינוריות. אנשים קונים מוצרים כשהם מסייעים להם ויעילים בעבורם. מה שלא צריך, מה שלא עוזר, מה שלא תורם לנו בחיים – אנחנו לא נקנה. כדי להגיע לרעיון הטוב, צריך לבצע סקר שוק נרחב, לדבר עם אנשים ולהבין עם מה הם מתמודדים ביום יום.
העתקות – זה חוקי?
במידה מסויימת כן. לגיטימי להעתיק רעיונות טובים, כל עוד אתם דואגים לשפר אותם ולייצר מהם משהו משלכם. 90% מהקמפיינים השיווקים בעולם הם העתקה של קמפיינים מצליחים אחרים, בין אם ממדינה אחרת ובין אם משוק מקביל. אם מצאתם רעיון טוב, ואתם אומרים לעצמכם שאפשר היו לעשות ממנו משהו אפילו טוב יותר, לכו על זה.
איך בוחרים שם?
שם של מוצר או סטארטאפ צריך להיות קליט. המשמעות שלו היא לא חשובה במיוחד, רק נדרש לשים לב שבשפה אחרת הוא לא מתורגם כמשהו שלילי. את בחירת השם תשאירו לכם לסוף.
איך מגייסים שותף ואנשי צוות מעולים?
קודם כל, מחפשים אנשים עם ניסיון בניהול וכאלה שצלחו אתגרים. לחפש אנשים שיודעים ליצור סביבם קבוצה זה לא חוכמה. לחפש אנשים שיודעים ליצור סביבם קבוצה בעת משברים, זה הדבר הטוב ביותר. תחילתו של עסק או של סטארטאפ ידע עליות ומורדות. המתאים ביותר הוא זה שלא בורח עם הזנב בין הרגליים אלא יודע לקחת אחריות.
כמה כסף צריך לגייס?
כמה שיותר. לאחר שגייסתם סכום ראשוני בין אם במימון עצמי או השקעה צנועה של מישהו שאתם מכירים, יש צורך בגיוס סכום כסף שיאפשר לכם להתקדם בצורה משמעותית. יש לגייס בשלבים הראשונים כמה שאפשר, ואפילו יותר ממה שחשבתם שצריך. מעבר לכך, לאחר שמצאתם משקיע שמוכן לשים סכום כסף, כדאי להתייעץ איתו על כך. בסופו של דבר, האינטרנט של שניכם הוא להרוויח ושניכם רואים את טובת העסק / סטארטאפ.
יעילות או חדשנות – מה יותר חשוב?
כמובן שיעילות. מוצר שאינו יעיל, לא יהיה בשימוש. מוצר לא חדשני – לא בהכרח. מדי פעם אנחנו שומעים על מוצרים שחוזרים לטרנד, לאחר שעברו איזשהו שיפצור שגורם אנשים לרצות להשתמש בהם.
מהם סיכויי ההצלחה של סטארטאפ?
מבחינה סטטיסטית, סיכויי ההצלחה של סטאראפ הם 1 ל-500. סיכויי ההצלחה עומדים על שני שלישים, בהנחה שהיזם השתמש בכל היכולות והקשרים שעמדו לרשותו. קשרים עם משקיעים, עבודה עם לקוחות, ניסיון, הון עצמי שהיה לו וכו’.
רעיונות מול עבודה קשה – מה יותר חשוב?
בהמשך לסעיף הקודם, יזמים ואנשי עסקים רבים אומרים שהרעיון הוא רק 5% מהסטארטאפ. רעיון טוב בלי מישהו שידע להוביל אותו בעקשנות ותוך אמונה מלאה בהצלחה, יישאר רק רעיון, עד שמישהו עם מסוגלות יבוא להרים אותו. עבודה קשה חשובה הרבה יותר מהרעיון עצמו.
ומה אם נכשלים?
כמו אדם שיודע שהוא ילמד רפואה ועושה פסיכומטרי 6 פעמים כדי להשיג את ה-750, גם אדם שמגדיר את עצמו יזם בנשמתו, לא יוותר. אז אחרי מנוחה קלה והתאוששות, צריך להפעיל את הראש שוב בניסיון לפתור בעיה קיומית ולהביא אותה כמוצר.
החלום להתפרסם בעזרת סטארטאפ ולדאוג לעצמכם לשארית החיים באמצעות אקזיט מפוצץ דורשים אמונה – בעצמכם וברעיון שלכם. אם תהיו סקפטיים לגבי מה שאתם מסוגלים לעשות ולגבי נחיצותו של המוצר שלכם – זה לא יצליח. יש משפט חכם שאומר: “אם תאמין שאתה מסוגל – כנראה תצליח. אם לא תאמין שאתה מסוגל – בטוח לא תצליח”.
ב-Lifehacks בנינו בשבילכם את מאגר המדריכים הטוב ביותר בכל הנוגע לתחום העסקים, הכסף והשיפור העצמי, כדי לעזור לכם לפתוח את היכולות שלכם ולפרוץ החוצה ובגודל. את המדריכים שלנו תוכלו למצוא בקטגוריית “תקשורת” ובקטגוריית “כסף” (מדריכים המסומנים בתווית כתומה).
בנוסף לכך, באזור ה – Mastery שלנו תמצאו את המדריכים הטובים ביותר ברשת בכל הנוגע להצלחה. לאורך השנים ליווינו אנשים רבים שבעזרתם המדריכים שלנו הצליחו להגיע לפריצת גבולות בחיים.
כדי לעזור לכם להתקדם אל עבר ההצלחה שלכם, החלטנו לתת לכם גישה לMastery ל-14 יום חינמיים ללא התחייבות, בלחיצה כאן.
זה חלק ממה שמחכה לכם באזור ה- Mastery שלנו:
1. הישרדות לעצמאי המתחיל – איך לבנות התחלה של כל עסק
2. איך למצוא רעיון לאפליקציה
3. גיוס המונים – מדריך שילווה אתכם לכל אורך התהליך
4. רעיונות להשקעה – 13 רעיונות להשקעה שאתם צריכים להכיר
לסיכום
ההצלחה מורכבת מ-5% רעיון ו-95% אמונה ועבודה קשה. כדי להגיע לרעיון טוב, צריך למצוא פתרון לבעיה שמקיפה קהל כמה שיותר גדול. שוק קטן לא יביא אתכם לרווחים גדולים. מציאה של משקיע דורשת מכם להיות כמה שיותר ברורים, ולא לפני שהגדרתם את המטרות שלכם וניסחתם את התכנית העסקית שלכם בצורה המקצועית ביותר. אף אחד לא ירצה לשים סכומים של מאות אלפי שקלים אם הוא בספק שזה יכול להצליח.
בהצלחה!
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח