עובדות מעניינות על פחד שאנחנו לא יודעים אבל חייבים לזכור תמיד

עובדות מעניינות על פחד שאנחנו לא יודעים אבל חייבים לזכור תמיד

הפחד האימתני. אנחנו חווים אותו כמעט כל יום מהסיבות הפשוטות ביותר כמו מכונית שהפתיעה אותנו בכביש או אם לפתע אנחנו מגלים ג’וק ליד היד שלנו. כל יום אנו חווים אותו, אך מה אנו כבר יודעים על התחושה המבעיתה? מהיכן כל הפחד הזה מגיע? מדוע הוא מובע בצורה הזו? כדי להשיב על השאלות הללו ועוד רבות אחרות, להלן סיפור הפחד המפחיד. מומלץ לקרוא עם אור דלוק.

אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?

אנחנו זוכרים

נסו להיזכר בפעם האחרונה בה חשתם פחד משתק. מה הרגשתם? מה חוויתם? אתם זוכרים את הזיעה הקרה? הרעד בידיים? הנשימה המהירה? הצמרמורות בכל הגוף? הכול הגיע ממקום אחד קטן, מרכז הפחד הנוירולוגי שלנו – האמיגדלה.

האמיגדלה אחראית לכל נושא הפחד בגוף שלנו, לא רק לסימפטומים; היא גם מסייעת לנו לזכור, כדי שבפעם הבאה נהיה ערניים יותר לסכנה. לדוגמא, אם קרה מצב בו נבהלתם, משום שאדם קפץ עליכם מהארון, בפעם הבאה שתראו את דלתות הארון נפתחות, לא תפחדו עוד – משום שצפיתם את הקפיצה או לפחות הייתם מודעים לאפשרות של הקפיצה. האמיגדלה דואגת לאחסן את כל הפחדים שלנו במרכז זיכרון אחד, כך שלעולם לא נשכח.

זאת ועוד, כאשר אתם נתונים למצב של פחד, אתם נתונים לחסדיה של האמיגדלה; כל המשאבים של המוח המרהיב שלכם נדחסים לבלוטה אחת בגודל של שקד. המטרה היא לבחור את התגובה הטובה ביותר: לחימה או בריחה. אם אתם קופאים על שמריכם, האמיגדלה שלכם כנראה לא יודעת כיצד להתמודד עם האיום. אל דאגה, בפעם הבאה היא לבטח תזכור.

זהירות, זה מדבק

“אפקט העדר” הוא אפקט מוכר לכל – כאשר אם אחד עונה על שאלה מסוימת, גם אם הוא טועה, אנשים רבים ימהרו להשיב כמוהו, מתוך רצון להיות צודק והאמונה שאם השיב לשאלה מהר, הוא בטוח בעצמו. יתכן כי הוא בטוח בעצמו, אך זוהי לא סיבה להשיב כמוהו, הסיבה לכך היא הקונפורמיות. אנשים שואפים להגיב ולהציג את עצמם כמו האנשים שמסביבם, כדי לחוש שייכים, לכן הם הופכים לאנשים קונפורמיים, צייתנים. באותו אופן, כאשר אדם אחד מפחד ממשהו, יתכנו פעמים בהן אנשים נוספים יתאגדו יחד עמו בפחד אימתני, פשוט משום שכך הם ראו שאותו אדם הגיב בנוגע למצב.

בנוסף, הגוף שלנו עדיין רגיש מאוד לפרטים ונוטה להרגיש את התגובות הכימיות והסימנים השונים של אדם כאשר הוא מפחד. כאשר אנחנו חשים כי מישהו באזור שלנו מפחד ממשהו, גם אנחנו מתחילים להירתע, גם אם אנחנו עדיין לא יודעים במה מדובר, פשוט משום שאנו חשים את החרדה של האחר.

כאשר אתם מצויים באזור בו אתם חשים פחד, נסו להבדיל בין פחד לסכנה ולבחון את המתרחש סביבכם טרם בחירה בקונפורמיות.

זה תורשתי

הפחד הוא איננו רק מעיק עבורכם, אלא עבור כל מי שחולק את הדם שלכם: כאשר אתם נולדים, אתם נולדים עם קוד DNA ברור מאוד. עם השנים, כאשר אתם מעצבים את עצמכם כבני אדם, אתם עוברים שינויים שניכרים גם ב- DNA שלכם. יתכן כי תופתעו לגלות, אך מעבר לצבע העיניים שלכם וסוג השיער שלכם, אתם מעבירים הלאה גם את הפחדים שלכם.

מחקרים מאמתים את הסברה כי כאשר קיים גורם מאיים דיו, אשר מפחיד אתכם עד לשד עצמותיכם, הדבר מושרש בגנים שלכם, אשר מועברים הלאה לצאצאים שלכם.

אל תדאגו, זה מגובה

אם איי פעם דאגתם שיבוא היום שבו האמיגדלה שלכם תרצה גם היא לצאת לפנסיה, אל דאגה, המוח שלכם כבר דאג למחליף – גרעין המסד.

גרעין המסד הוא אזור במוח אשר פועל אך ורק במידה והאמיגדלה לא פעילה, מה שלא כל כך נפוץ, אך אפשרי. היא מכילה בדיוק את אותן תגובות אפשריות לפחד, כך שאתם ממש לא תחושו בהבדל.

עלולה להיווצר בעיה עם גרעין המסד: אם האמיגדלה עדיין פועלת, אך משום מה גרעין המסד הפסיק לקבל אותות כי היא פעילה, הוא יתחיל לפעול בנוסף אליה. כאשר אתם תפחדו מדבר מה או תחושו בסכנה, התגובה שלכם לפחד תהיה כה קיצונית במצב כזה, עד שיתכן ולא תוכלו להצליח להתמודד עמה.

איך נפחית את החרדה?

כמובן שאם תיקחו מספר נשימות עמוקות, תשבו, תעצמו את העיניים ותשתו מעט מים, אתם תסייעו לגוף להירגע לאחר התקפת פחד לא נעימה. עם זאת, ישנם מצבים בהם הפחד הוא כה רדיקלי… מה נעשה אז?

האמת שאתם לא תעשו דבר, אך המוח שלכם יבין כי הגיע העת לפעול: אנדוקנבינואידים ((Endocannabinoids, הם קבוצה של כימיקלים במוח שהגוף מפיק כדי להתגבר על טראומות, זיכרונות לא נעימים, ופחדים: כאשר אתם חשים פחד, האמיגדלה שלכם בשיאה. כאשר אתם חשים יותר מדי פחד, האמיגדלה מתקשה להתמודד עם הבעיה והמוח מרגיש כי יש לעשות יותר: הוא קורא להפרשת ה- אנדוקנבינואידים, אשר מגרים אזור ספציפי במוח שאחראי על ויסות הרגש שלנו ועל מרכז ההחלטות שלנו. האזור הספציפי הזה הוא מעין מעגל חשמלי, אשר מסייע לייצר זיכרונות בטוחים חדשים, אשר מסייעים לכם להירגע. מחקרים מוכיחים כי אנשים שעברו טראומות קשות ולאחר מכן הופרשו בגופם אנדוקנבינואידים, הצליחו להתגבר יחסית בקלות על הפחדים, לעומת אנשים בהם האזור לא קיבל גירוי.

אהבה מנצחת הכל (או הורמונים)

גם כאן, כמו בדיסני, האהבה מנצחת את הפחד המפחיד. כיצד היא עושה זאת? ישנו הורמון מופלא הקרוי אוקסיטוצין: מדובר במוליך עצבי המופרש כאשר אנשים מקיימים יחסי מין, נשים יולדות או אנשים מתחבקים לאורך זמן. ההורמון מופרש מההיפותלמוס. מטרתו של ההורמון היא להרגיע את האדם, להקל על פחדיו ובעיקר – לגרום לו להתאהב במושא ההפרשה שלו; בדרך כלל הוולד, בן הזוג או האדם שחיבקם לאורך זמן כה רב.

אוקסיטוצין גורם לכם להיקשר יותר לאדם השני. הוא אף משריש בכם את הצורך העז לגונן על האנשים הללו בכל דרך אפשרית. בדיוק עקב ההורמון הזה, אימהות רבות יעשו הכול כדי לגונן על הילדים שלהם, לא משנה המצב המפחיד בו יימצאו.

באותו אופן, כאשר אתם מצויים בנסיבות הנכונות, האוקסיטוצין יכול להפחית את רמות הפחד שלכם תוך שניות, ממש בו-זמנית לתחושת הפחד, כך שלא תחושו בה כלל.

מעוות את המציאות

הפחד כל כך מפחיד אותנו, שאנחנו פשוט לא יכולים להתמודד עם המציאות כפי שהיא – אנחנו חייבים לעשות אותה הרבה יותר גרועה.

מחקרים מצאו כי כאשר אתם מפחדים, אתם מדמיינים א הגורם המאיים שלכם כהרבה יותר מאיים ממה שבוא. לדוגמא, אם אתם מפחדים מג’וקים יותר מהחיים עצמם, כאשר ראו אחד ברחוב, אתם כנראה תדמיינו אותו כגדול בהרבה ממה שהוא באמת. אם אתם מפחדים ממקומות סגורים (קלאוסטרופוביה), אתם תראו חדר כצר הרבה יותר ממה שהוא ויתכן כי הדבר יגרום לכם לנשימת-יתר ולחץ. אנשים שמפחדים מגבהים, מדמיינים את הקרקע כרחוקה הרבה יותר ממה שהיא באמת.

ישנן סיטואציות בהן המציאות פשוט נזרקת מהחלון והעולם מאט, עובר למעין הילוך איטי, אפשר לומר. הסיבה לכך, היא מרכז הזיכרון של הפחד, אשר הזכרנו קודם לכן: כאשר האמיגדלה מזהה גורם שאנחנו תופסים כמאיים, היא דואגת לזכור אותו היטב ואפשר לומר שהיא אפילו “מצלמת מספר תמונות אקסטרה”, ליתר ביטחון, כדי שהיא תדע לזהות את הדבר בוודאות בפעם הבאה ותדע כיצד להתמודד עמו. עקב כך, המציאות שלנו הופכת לאיטית יותר והזיכרון נדמה מוחשי כל כך, שהרגע המפחיד מרגיש כמו שעות על גבי שעות. לכן, פעם באה שאתם חשים את הפחד מטפס במעלה העורף, אל תתנו לו להשתלט עליכם – זכרו כי מדובר בהטעיה.

שינה מחלימה הכול

אנשים רבים נוטים להאמין ששינה מסייעת לטפל כמעט בכל מחלה או בעיה ובמקרה של פחד, הם בהחלט צודקים. שינה היא המצב בו בני האדם הם, כביכול, הכי פגיעים, משום שהם אינם במצב בו הם יכולים להגיב מיד לסכנה; הם נחים והחושים שלהם פחות חדים מבדרך כלל. כאשר אתם מפחדים מדבר מה, אם תירדמו ותחלמו עליו או תיחשפו לגירוי שלו בעודכם ישנים – אתם תפסיקו לפחד.

אם, לדוגמא, ריח של עשן גורם לכם לחשוב מיד על שריפה ומחריד אתכם, אם תשנו ותריחו את העשן תוך כדי שינה, אתם ככל הנראה תפחדו מעשן הרבה פחות לאחר מכן, משום שתוך כדי שינה, נותרתם חסינים.

גן הפחד

אם תהיתם מדוע אתם מרגישים שאתם יכולים להיכנס לחדר בוער ולהציל אנשים משריפה ללא חשש, יתכן וגן הפחד באמת “דילג” עליכם. יאומן כי יסופר, אך בהחלט קיים גן פחד – סטתמין. מדובר בגן שמצוי באמיגדלה, כמובן, והוא אחראי לכלל הפחדים שלנו: פחדים מחיות, גבהים, הלא-נודע וזיכרונות מפחידים או טראומטיים שעברנו בחיינו.

ההבדל בין אנשים שנושאים את הגן לאנשים שלא נושאים את הגן הוא פנומנאלי: אנשים שלא נושאים את הגן, לא מפחדים, לכן בפעם הראשונה שהם מתמודדים עם גורם מאיים, הם מזנקים לעברו מיד. לאחר שהם מתוודעים לפחד, הם עדיין בוחרים להילחם בו, אך הם עושים זאת במתן זהירות, בחסות יצר ההישרדות.

לעומת זאת, אנשים אשר קיים בהם הסטתמין, פשוט נרתעים מהגורם המאיים מלכתחילה ולא מוכנים לנסות להתמודד עמו. אולי לאחר שיתרגלו אליו וידעו כיצד לנצח אותו, ינסו לתת יד בדבר, אך הסיכוי קלוש.

לסיכום: הפחד המלחיץ מרחף מעלינו תמיד, משום שכל דבר בחיינו עשוי להתפרש שלא כראוי ולהפחיד אותנו. כל עוד נתוודע לסימנים, נדע לקחת נשימות עמוקות, לייחס לגורם המאיים פחות חשיבות ולהירגע, הכול יהיה בסדר. המזל הוא שבפעם הבאה, האמיגדלה שלנו תדע כיצד להתמודד עם הבעיה כיאות.


קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.

בתכנית תלמדו:

  • לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
  • להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
  • לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
  • לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
  • לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
  • להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח
קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.