כיצד לשפר את הרווח התפעולי של הארגון באמצעות פתרונות BI
חשיבותם של פתרונות BI (בינה עסקית) לארגונים רבה ביותר, מאחר ובאמצעותם ניתן לבסס החלטות על נתונים רוחביים, להגיע לתובנות ולהרחיב את ההזדמנויות העסקיות. הבינה העסקית “שלחה זרועותיה” לכל תחום וענף, פיתוחים חדשים בתחום מאפשרים להפוך מידע לידע ארגוני יקר ערך ובעיקר מנגישים את השימוש במערכת לעובדים מכל דרג, גם אם זו הפעם הראשונה בה הם נדרשים לשלב בעבודתם את כלי ה – BI.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
כיצד העבודה השוטפת עם תוכנת ה – BI הארגונית עשויה להביא לשיפור ברווח התפעולי? הנה כמה דוגמאות מעשיות שכדאי להכיר
BI לתהליכים תפעוליים – מערך ההפצה
צריכים לתכנן ציר נסיעה קצר ויעיל? כלי ה – BI המקושר למערכות ה – GIS מאפשר לתכנן צירים בקלות, לחסוך בדלק, זמן עבודה ולהפחית את השחיקה של האדם והמכונה. העבודה בכלי ה – BI נעשית על בסיס דשבורד מובנה מראש, שמאופיין בהתאם לתהליך העבודה הנדרש, כך שניתן בכל רגע נתון לתחקר את הנתונים, לשאול שאלות חדשות, להגיע לתובנות ולייעל את מערך ההפצה הארגוני.
התייעלות תפעולית בניהול חנויות
פתרונות BI עם מרכיב ה – ETL אוספים נתונים ממגוון רחב של מקורות: מקורות פנים ארגוניים כמו מערכות ERP ו – CRM, תיקיות, מיילים, מסמכים ועוד ומקורות חוץ ארגוניים כמו פורטלים, אתרי סחר, ורשתות חברתיות. הנתונים הנאספים מוצגים בהתאם לשאילתה חופשית, המאפשרת למנהלי המכירות ללמוד אודות ההעדפות השונות של הצרכנים, שמשתנות בתדירות גבוהה ויש להגיב אליהן ביעילות. הנה דוגמה לחקירת מידע הנעשית בשורת ה – Smart search בכלי ה- BI
Qlik Sense:
מנהל מכירות: מה הפריט הנמכר ביותר בשבוע האחרון?
המערכת מבצעת חיתוך לנתונים על פי פריטים ותקופה
-מי הקהל שרכש את הפריט?
המערכת מבצעת חיתוך דמוגרפי
– מה משותף לקהל זה?
המערכת חושפת את המידע שנאסף על הלקוחות דרך מערכת ה – CRM הארגונית ודרך הרשתות החברתיות , וכן הלאה. על סמך התובנות ניתן יהיה לשנות את מיקום הפריטים בחנות, להוציא פריטים מהמחסן, לייעל את מערך הייצור ואת מערך ההזמנות ולקדם מכירות.
התייעלות תפעולית בחנות מקוונת
בכוחה של מערכת ה – BI לאתר מגמות ולייעל את ההצעה השיווקית ללקוח. נניח ולקוח רוכש ארבע פעמים בשנה צעצועים ברשת שהטמיעה פתרון BI. המערכת מזהה שהלקוח רוכש את הצעצועים בתאריכים קבועים, בנוסף היא מזהה שהצעצועים מיועדים לילדים בני ארבע עד שמונה שנים, המערכת אף מזהה שהלקוח מעדיף מותג מסוים. באמצעות נתונים אלו ניתן יהיה להפיק קמפיין אישי ללקוח ולדוור אותו למייל הלקוח בסמוך למועד הרכישה הצפוי עם קוד הטבה אישי על המוצרים שיעניינו אותו ובכך להגדיל את ההסתברות שזה ימיר את ההצעה השיווקית לרכישה נוספת ואף יגדיל את כמות המוצרים בסל הקניה. ההתייעלות התפעולית באה לידי ביטוי בשימוש נכון יותר בתקציבי השיווק ובהגדלת אחוזי ההמרה למכירה.
ניהול רזה
בשנים האחרונות יותר ויותר מערכות BI פועלות על WEB ומייתרות את הצורך בביצוע התקנות ושדרוגי גרסאות, ובהחזקת צוותי IT נרחבים לטובת הנושא. הטמעת המערכת מהירה ומבוססת על מודל שנבנה באופן פרטני ובהתאם לצרכי העסק. העבודה עם המערכת אינטואיטיבית ושוטפת, המשתמשים יכולים לחקור באופן חופשי את בסיס הנתונים באמצעות רכיב מובנה במערכת הנקרא המנוע האסוציאטיבי שאוסף נתונים ממקורות מידע נרחבים ללא כל תלות בצוותי פיתוח. בנוסף ניתן להפיק דוחות בפורמטים שונים ולייצא נתונים לטבלאות, גרפים ותרשימים וזאת מבלי לצאת מהמערכת או להיעזר בכלים אחרים. כל אלה מאפשרים למקד את תשומת הלב של העובדים לניהול, לקידום ולשיפור התקשורת הבין ארגונית והביצועים העסקיים ובכך להביא להתייעלות תפעולית מתמשכת.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח