יום ראשון חזק: 5 המלצות על איך לבנות מותג ששווה לעקוב אחריו
אחרי שנים של שיווק ויזמות אינטרנטית, התחייבתי להיות – ספוג. כזה שסופג את כל המידע שהוא צריך להצלחתו. עם הבנה שאף קמפיין לא הולך באותו הכיוון של קמפיין אחר, אני ידעתי שעליי לחדד את כל הדרכים באינדיבידואליות להצלחה. היתרונות של גישת הספוג היו שבאופן יום יומי עלייך לספוג כמה שיותר מידע, עד שכאשר לבסוף אסחט את הספוג אוכל לדלות את המידע שבאמת הכרחי כעת. כעת אני סוחט את הספוג בנושא “איך לבנות מותג ששווה לעקוב אחריו”, סחיטה נעימה לי ולכם.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
מה הוא מותג?
כשאתה מחפש אחר מה מגדיר מותג זה נמצא בכל מקום. ההגדרה הראשונה בגוגל היא “הגדר את סוג המוצר שאתה מייצר תחת שם מותג או שם ספציפי”. אם אתם קוראים את המייל או את המאמר הזה, אז אתם בטח יודע שמותג לא מסתכם בשם או במוצר. אם אתם מאמינים שמותג הוא בסך הכול פשוט כמו למצוא שם או מוצר, אז כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא.
מוצג הוא השיא של התכונות שגורמות לאנשים לעקוב אחרינו. ברור, השם, הלוגו, העיצוב, המוצר וכל שאר המאפיינים שמגדירים אותך כ-אתה לעומת כל המותגים האחרים. עם זאת, מותגים חזקים מבינים כי מותג הוא יותר מאשר מה שאתה מעוניין להעביר לעולם, אלא גם קהילה של אנשים שאוהבים את אותם דברים, מדברים באותה שפה וחולמים באותם מושגים, בקיצור – מוזרים יחד. לכולם יש מערכת אמונות דומה ואמונה (אפשר להגיד גם תקווה) יוצרת קהילות. אחרי הכול, מה הוא מותג ללא אנשים שיעקבו אחריו?
המלצה 1: צור סיפור למותג שלך
רוב האנשים מחווטים כדי לזכור סיפורים טוב יותר מאשר עובדות מוצקות. כאשר אתה מגדיר את המותג שלך ומערכת הערכים עליה הוא בנוי, התחל ליצור את סיפור המותג שלך. מהו הסיפור המיוחד העומד מאחורי המותג הזה? למה התחלת לבנות את המותג הזה? מתי? אנשים מתחברים דרך סיפורים, לכן יצירת סיפור ברור משמשת כבסיס לחיבור בין הלקוחות שלך ו”התמונה הגדולה” של המותג שלך. דוגמה קלסית היא חברת אפל, שהתחילה משני גברים שבנו מחשבים במחסן הביתי שלהם, שהתברר כסיפור הצלחה מעניין!
המלצה 2: מהם ערכי הליבה של המותג?
זכור כי מערכת הערכים היא אחת מאבני היסוד הראשונות של כל קהילה. אז מהם ערכי הליבה של המותג שלך? לפני שאתם מתחילים לרשום רשימה ארוכה של מושגים כמו “אהבה, חמלה, כנות” ועוד… התחילו לענות על השאלה הבאה:
- מה חשוב לך ומה חשוב ללקוחות שלך? זאת הדרך לגלות את האג’נדה שלך.
ערכי הליבה שלך צריכים להדריך את הפעולות של המותג ויותר מכך הן צריכות להיות קלות להבנה על מנת שכולם ידעו לדקלם אותם מתוך שינה. אם הן לא יהיו ברורות לאנשי הקהילה והעובדים שלך, כנראה שהקהל והעובדים שלך יאשרו שם לאורך זמן. מסר הוא דבק. ולמה זה באמת חשוב שהעובדים שלך יבינו את המסר? ברגע שהם יבינו את המסר, הם לא יהיו יותר העובדים שלך אלא השותפים האישיים שלך להצלחה, אתה עשוי להגביר את המוטיבציה שלהם לתפקד בצורה הטובה ביותר בעבודה.
המלצה 3: דע מהי המשימה העסקית שלך
אני בטוח שאתה יודע מה העמדה שלך ואתה אפילו מסוגל להצהיר עליה בגלוי. המשימה שלך היא המשפט שמגדיר את כל הפעולות שלך. המשימה של המותג שלך היא בערך כמו “התנ”כ של המותג שלך” מתומצת למשפט אחד. המטרה בהצהרת העמדה שלך היא להכתיב את הפעולות שלך ולהזכיר לעצמך את הכוונות הטהורות של המותג והחברה שלך. כך שבכל פעם שתטיל ספק ביכולות שלך תוכל להיזכר במשימת חייך.
ואיך לעזאזל אתה מכניס את כל התנ”כ הזה לתוך משפט? התחל לענות על השאלות הקלסיות שמתחילות באות – “מ”. כמו –
- מי אתה משרת?
- מה אתה עושה?
- מתי ואיפה?
העמדה המוצהרת שלך צריכה להיות פשוטה. למען האמת, אתה עשוי ליהנות מנקודות זכות אם העמדה שלך כל כך פשוטה לזיכרון.
המלצה 4: הגדר את טקסי המותג שלך
החיוניות של מותג או חברה נובעות ממספר אינטראקציות משמעותיות בינך לבין קבוצת המאמינים שלך (הלקוחות שלך). המטרה היא ליצור קשרים חיוביים רבים ככל האפשר כדי לגרום ללקוחות להשתוקק לקרוא או לפעול באופן המקושר למותג שלך. אם היה להם ניסיון נהדר פעם אחת איתך, הם צפויים לחזור ולצפות לאותו הדבר. הגדר את הטקסים הקבועים שמגדירים את המותג שלך ודאג לוודא שאתה פועל על פיהם שוב ושוב. כך תבנה נאמנות למותג אצל הלקוחות שלך. זה יכול להיות הדבר הקטן ביותר, כמו – האם אתה תמיד חותם את הודעות הדוא”ל שלך עם מסר חיובי? האם אתה תמיד בוחר לשלוח ללקוחות שלך כרטיס הטבה במהלך החגים? האם האריזה עבור המוצר שלך היא חוויה בפני עצמה? הגדר מהם הטקסים שלך ופעל על פיהם.
המלצה 5: דע את הקהל שלך
ברגע שאתה מגדיר את המותג שלך עלייך להגדיר את אופי הקהל שלך. בזמן שיש מיליון דרכים לאיך לעשות את זה, נעבור על הדרכים הפשוטות ביותר. צור “אב טיפוס” ללקוח שתואם את הנישה של המוצר או המותג שלך. אותה ה”דמות” צריכה להיות מוגדרת על ידי מגדר, קבוצת גילאים, תחומי עניין, רמת הכנסה ואיך אתה פונה אליהם (צורת תקשורת, מדיה רלוונטית). אתה בהחלט יכול להחזיק ביותר מ”אב טיפוס” אחד ללקוחות שלך, אך להיות יותר ממוקד בהתחלה יעזור לך לכבוש קודם את הקהל יעד הספציפי, וזה הרבה יותר חשוב מאשר לירות לכל הכיוונים. זה הרבה יותר טוב למצוא כמה מעריצים אמיתיים מאשר כמה אנשים שסתם מתעניינים במותג שלך.
ולבסוף: צור אופי למותג שלך
אחרי שיצרנו “דמות” לקהל היעד שלנו, הגיע הזמן שניצור “דמות” למותג שלנו. אם אתה עומד מאחורי המותג שלך, ייתכן והאופי שלך הוא למעשה אופי המותג שלך. עם זאת, לא כל המאפיינים באופי שלך הופכים לאופי המותג שלך. עלייך ליצור “דמות מותג” שתתחבר עם “דמות קהל היעד” שיצרת.
כתוב רשימה של שמות תואר שאתה רוצה להכניס תחת המותג שלך ולאחר מכן צרור אותם לתוך כמה קטגוריות שנופלות תחתם. בחר את שמות התואר שהדהדו עם הקהל שלך והטובים ביותר לשיקוף הערכים שלך ואז… בום! ברגע אחד יש לך אישיות מותג. זכור: בעת כתיבת הודעות דוא”ל, יצירת אתר האינטרנט ואפילו כתיבת פוסטים באינסטגרם, ודא כי האישיות של המותג שלך מוצגת בבירור. על ידי יצירת חידוד הדרך שבה אתה מתקשר עם הקהל שלך כמו האופן שבו אדם אמיתי עם תכונות אמיתיות היה יוצר אינטראקציה איתם, תוכל להבטיח כי אישיות המותג שלך עקבית ובעלת השפעה.
מקווים שמצאתם את הטקסט הנ”ל כמועיל, מאחלים לכם הצלחה גדולה,
שבוע טוב ויום נפלא, צוות לייף-האקס.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח