חרדה חברתית – כיצד לא לפחד מאינטראקציות חברתיות

כיצד לא לפחד מאינטראקציות חברתיות

גם אם תנסו להתכחש לאמת, כולנו סובלים לפעמים ממקרה קל של “חרדה חברתית”  – לעיתים מדובר באירועים גדולים, המלאים בעשרות אנשים וגורמים לנו לחוש “לא במקום”. אולי מדובר בפגישה אשר ציפינו לה זמן רב או התכוננו עבורה במיוחד והדבר גרם לנו לחוש מעט “לא מוכנים”. לפעמים אנו פשוט בונים את הציפיות בראשנו; מאמינים כי מדובר באינטראקציה כה מהותית, כה מרגשת, עד כי אנו מאבדים את עצמנו בתהליך. ולפעמים, זהו פשוט יום רגיל, אנו עושים את הסידורים שלנו, ופשוט קשה לנו להישיר מבט לפקיד שלפנינו בדואר, בבנק או במכבסה.

אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?

כולנו חפצים להרגיש בנוח במהלך היום; לא לגלגל עיניים ולחייך חיוך נבוך, לא להיכנע לפחד מקשר עין, להימנע משיחה רק עקב תחושת הלחץ המעיקה שהדבר משרה עלינו. מדוע אנו חשים ככה בעצם? למה כל הסבל הזה עקב שיחה פשוטה עם אדם אחר?

כדי לגלות, להבין ולהתמודד – ריכזנו לכם כאן 10 חוקי ברזל שיסייעו לכם “להכות בברזל בעודו חם” ולנשק לשלום את החרדה החברתית המעיקה.

לזכור שעצמך זה הכי טוב

חרדה חברתית – איננה מצב נחשק, אך בהחלט נפוץ עבור רוב בני האדם בחברה המודרנית-כאוטית שלנו – אנו אנשים מלאים בכל מובן המילה – בעיסוקים, סידורים, עבודה, חברים, לימודים ובעיקר – אנשים. מאז התפתחות התקשורת, בייחוד הפלאפונים והרשתות החברתיות, אנשים מוצאים פחות ופחות זמן להתחבר ל”אני העצמי” שלהם. אנו שוכחים חשיבות התקשורת שלנו עם עצמנו מהי – בני האדם זקוקים לזמן לבד כדי להירגע, לנוח, לעבד תהליכים, לחשוב ובעיקר לתת למחשבות להירגע מפעם לפעם ולהירגע עמן. נסו למצוא לעצמכם יותר רגעים של שקט – ישיבה בים לבד עשויה להזין את הנפש מעבר למה שתצפו. כך גם יום מנוחה של כלום במיטה. נסו לפנק את עצמכם לפחות פעם בשבוע – הכינו לכם את האוכל שאתם הכי אוהבים, עשו מקלחת מרגיעה, האזינו למוזיקה מרגיעה או אהובה במיטה, כל דבר העולה על רוחכם אשר גורם לכם להרגיש רגועים ולהתחבר לעצמכם. מדיטציה היא גם שיטה יעילה מאוד, המאפשרת לכם לחשוב על כל אירועי היום ברוגע או לחלופין להתמקד במחשבה אחת ספציפית ולמצות אותה עד הסוף, כך שתוכלו להשלים ולשחרר אותה החוצה מכם. הקריטי ביותר – הרשו לעצמכם לנוח! אל תהיו ליד הפלאפון, אל תתנו למחשבות רעות לחדור פנימה, אל תרגישו אשמים על כך שאתם נחים וכל העולם עובד או שיש לכם הרבה סידורים להספיק; לכולנו יש ותמיד יהיו! מגיעה לכם המנוחה הזו כפי שהיא מגיעה לכל אדם אחר, מותר לכם להרשות לעצמכם להירגע. הרגיעה תתרום לכם במספר משלבים; ראשית, המנוחה תכין אתכם לימים העמוסים הממשמשים ובאים, כך שתהיו יותר אנרגטיים, יותר חברותיים ובעלי סיבולת גבוהה יותר כלפי אנשים. הלחץ שאתם חשים יתפוגג, כך שראשכם יהיה “נקי יותר” ותוכלו לפגוש באנשים או ליצור אינטראקציות חדשות יותר בקלות, ללא מחשבות שיאפילו על הסיטואציה ויגרמו לכם לחוש לחץ. בנוסף, להיות עם עצמכם זה דבר מאוד מרגיע, שכן אנו מרגישים הכי בטוחים לבד, ללא איש שיכול ללעוג לנו או להעיר לנו על מי שאנחנו. בני אדם הם אנשים של הרגלים וככל שתחדירו יותר שלווה לראשכם, כך היא גם תחדור לחייכם.

מנטרות מרגיעות, מעודדות ומקדמות

הבעייתיות היא שלרוב אין לנו את הפנאי לשבת רגל על רגל ולחשוב עם עצמנו או לעצור ולהירגע. עקב כך, עלינו לסגל לעצמנו מחשבות חיוביות ומרגיעות מראש, שיתרמו לנו לכל אורך היום. ידוע כי האדם הוא יצור של הרגלים, אך ידוע כי זוהי הטעות הכי גדולה שלנו; חשוב מאוד לנסות ולחדש ככל האפשר כדי שנהיה רגילים לשינויים ואנשים ולא נסתתר מהם – אלו הם החיים במהותם. התפיסה הסובייקטיבית של העולם המודרני היא בעיקר פסימית, שכן אנו תמיד חפצים להמשיך ולרדוף אחר ה”עוד” שלנו – עוד כסף, עוד אהבה, עוד הצלחה… זהו מרדף ללא סוף, ובריא ומומלץ לנסות ולרדוף אחר החלומות שלנו, כל עוד אנחנו באמת ובתמים רוצים אותם ולא חפצים בהם עקב צווי החברה. גם כדי להצליח בחיים כיום, אנו חייבים להישאר באינטראקציה מתמדת עם המון אנשים. אם נגיע לפגישה בגישה פסימית של “אני לא טוב מספיק, אני לא יודע איך אצליח? ואיך אעמוד מול כל האנשים האלה ככה?” ודאי שניכשל. אך מדוע אנו עושים זאת לעצמנו? הלוא מדובר בתפיסה הסובייקטיבית האישית שלנו ולא יותר! אם נגיע לפגישה ונאמר לעצמנו כי “זה קטן עליי… אני יודע את החומר מצוין, אני יודע שהרעיון שלי טוב ואני הולך לכבוש אותם” , לא רק שאתם תגיעו עם יותר ביטחון לפגישה משום שעודדתם את עצמכם, אף האנשים שעמכם יחושו בכך ויתלהבו לראות מה לאדם עשיר בביטחון כמוכם יש לומר. נסו להתחיל לאט-לאט; ראשית, נסו להתנגד לקולות בראשכם שאומרים לכם כי אינכם טובים מספיק או כי האדם היושב ממולכם ודאי לועג לכם מסיבה כזו או אחרת. נסו להסביר את ההיגיון לעצמכם – “התפיסה שלי היא מה שאני רואה, לא של האחר. האחר איננו מכיר אותי עדיין, ואני יכול לצבוע בפניו את העולם שלי בכל דרך שאבחר” כלומר, מה שתציגו בפני האחר זה מה שהוא יראה, לא יותר ולא פחות. נסו להוכיח לעצמכם כמה אתם מדהימים – הרבו לציין לעצמכם את המעלות שלכם, היכולות שלכם, ההצלחות שלכם והחיוביות שאתם מחפשים להקרין לעולם. אם תרגישו בטוחים עם עצמכם, תרגישו בטוחים גם עם האחר עם הזמן.

אל תפחדו מזרים – לרובם באמת יש ממתקים

כולנו זוכרים כי כשהיינו ילדים אימא הציגה בפנינו שלושה חוקי ברזל: לא לחצות את הכביש לבד או בלי להסתכל ימינה ושמאלה, תמיד להיות מנומס ואף פעם לא לדבר עם זרים. בהיותנו ילדים תמימים וחמודים, כמובן שזוהי עצה מצוינת. עם זאת, ככל שאנו גדלים, כך גם עלינו לשנות את הפרספקטיבה לגבי אנשים. כולנו אנשים; אולי חלקנו טובים יותר באספקטים מסוימים מאחרים, יפים יותר, מצליחים יותר… אך בסופו של דבר כל תפיסה היא סובייקטיבית. במהלך חיי היומיום שלנו אנו פוגשים בעשרות ואולי אפילו מאות אנשים חדשים: כל אחד חלון מרגש וייחודי עם נוף משלהב וסיפור לשמוע. אמנם, רובנו נרתעים מדיאלוגים עם אנשים חדשים עקב אינספור סיבות: לפעמים מדובר בחשש שמא לא יאהבו או יחבבו אותנו, לא “יאשרו” אותנו. לפעמים אנו פשוט חשים כי “איננו ראויים מספיק” ומדוע? משום שהוא נראה טוב יותר מאתנו? מנכ”ל חברה מצליחה? מה זה משנה בכלל? בפנים – אנחנו כולנו דם, עצמות ועצבים. גם אנחנו יכולים להצליח בתחום או לייפות את עצמנו בהתאם, אז למה אנחנו כל כך מפחדים? השלב הראשון הוא ההבנה כי אין האחר שמיים וארץ מאתנו כפי שאנו נוטים לחשוב – גם הוא כנראה סובל ממידה של חרדה חברתית, גם הוא סוקר את החדר כאשר הוא נכנס ובוחן למי נוח ונעים יותר לגשת ומי מתריס בעיניו… העניין הוא שאין סיבה לפחד מהאחר, משום שהוא חש בדיוק את אותן תחושות כמונו.

נסו לפנות לאדם כפי שהייתם חפצים שיפנו אליכם, שכן יחס גורר יחס. נסו ליצור קשר עין ולומר לעצמכם כי “הוא אדם בדיוק כמוני”, להבין כי למרות תחושת הנחיתות או החרדה, הוא חש בדיוק כמוכם, כך שכל כאב הראש הוא מיותר. נסו ליצור דיאלוגים פשוטים בהתחלה ולהוביל את השיחה לנושאים שאתם מבינים בהם, כך שתחושו יותר ביטחון. נסו לכוון את השיחה לנושאים המעניינים אתכם, לכלול את האחר, לשאול שאלות ולצפות שישאל גם אתכם. מהותי לציין כי לא כל אינטראקציה היא חיובית ולפעמים אנשים פשוט לא מתאימים. אין הדבר מצביע כי אינכם טובים בעיניי האחר או אינכם מספיקים. כן, כולנו בני אדם, אך כולנו מיוחדים – הקפידו לזכור כי כדי שתצליחו ליצור אינטראקציה יעילה עם אדם אחר, קודם כל אתם צריכים תחומי עניין וכימיה. גם אם לא מצאתם אותה, זה בסדר, אין זו אשמתכם או אשמת האחר. יש פשוט להפיק לקחים, להודות על הניסיון ואולי המידע שצברתם ולהמשיך הלאה.

נבין כי העולם לא סובב סביבנו

לא, הוא לא נמנע מלהחזיר לכם חיוך משום שהוא לא אוהב את המראה שלכם – הוא פשוט לא שם לב. הוא לא הסתכל עליכם ועשה פרצוף – הוא פשוט בהה או הסתכל על התמונה שלידכם, על הנוף שלידכם… כל דבר אחר! כל בני האדם – בין אם הם מודים בכך ובין אם לאו – הם מעט נרקיסיסטים, והמחשבה הראשונה שלנו היא לרוב כי העולם סובב סביבנו והכול מתרחש מולנו. זהו שקר שהראש שלכם רשם לכם כדי לגרום לכם לחוש בלחץ, לא יותר ולא פחות. אם תרצו להיות חלק ממרכז העניינים ולבלוט, זהו עניין אחר, אך הגיע הזמן להבין – העולם לא סובב סביבנו. ברגע שנלמד לקבל כי אנחנו חלק מהקהילה וזכוכית המגדלת ממש לא מכוונת עלינו ספציפית, נוכל לחוש רגועים יותר במהלך היום שכן, “איש אינו צופה בנו”. גם כאשר ניגש לאחר, נקפיד לזכור כי הרושם הראשוני שאנו יוצרים הוא מה שיראה והוא ממש לא “מחפש” להשפיל או לחשוב עלינו מחשבות שליליות ולא נעימות. אין העולם מביט בכם, ההיפך הוא הדבר – אתם מביטים על העולם. מה שתוציאו החוצה, זה מה שהעולם יראה, כך גם האחר. הסיכויים כי האחר חשב עליכם או שפט אתכם הוא כה קלוש, עד כי לחשוד עליו גובל באבסורד.

ולמי אכפת מהם בכלל?

ואם אנו חשים כי האדם שלצדנו באמת אינו מחבב אותנו, מקבלים תחושות שליליות ולא נעימות, האם הדבר משנה? לעיתים אנו נוטים להיחשף לאישים אשר באמת גיבשו אודותינו דעה שלילית, דבר שאינו נעים כלל וכלל. העניין הוא שאתם קובעים עד כמה הדבר יפריע לכם וישפיע עליכם – והאם הוא יגרום לכם לחוש בלחץ. בני אדם שונים אחד מהשני בתפיסות, מחשבות ודרכי התנהגות ייחודיים. לפעמים לא כולם מתאימים, אף ישנם אנשים שמעדיפים להיות לבד ונמנעים מאינטראקציות פשוט כי לא מתאים להם, ישנם אנשים שלילים, אנשים עצבניים שעבר עליהם יום רע ואינם אנשי שיחה באותו רגע ספציפי… והרשימה רק ממשיכה. השתדלו להפנים כי כמו שלכם יש עולם שלם להתמקד, לבנות ולעצב – כך גם לאדם היושב לצדכם, כך שאין סיבה לחשוש או להירתע מאינטראקציה שלילית – כנראה שהוא בכלל לא פנוי רגשית אליכם כרגע.

אנחנו לא רובוטים, אף אחד מאתנו

לעיתים חרדות האינטראקציה מרימות את ראשן המכוער כאשר אנו חשים נחותים לעומת האחר. אנו נוטים לגרום לעצמנו להרגיש רע כלפיי עצמנו וכי האחר טוב יותר מאתנו, מטמיעים כי איננו יכולים להגיע לרמתו ואולי אנחנו אפילו לא צריכים לפנות אליו משום שהוא לא יביט לכיוון שלנו. למה? מה באמת גרם לו להיראות מושך, איכותי או חכם יותר מכם? אנו נוטים לשפוט בני אדם לפי קריטריונים של החברה, אך שוכחים כי לכולנו היתרונות החברתיים הללו: ישנם אישים שבאמת מצויים בשיא הקריירה שלהם, אך אין הדבר מבדיל אותם מאנשים שבשיא ההתפתחות החברתית שלהם. גם אם אתם חשים כי אנשים לידכם הצליחו להשיג יותר ממה שאתם עשיתם עד כה, ברשותכם כל החיים לתקן את המעוות! תוחלת החיים היום שואפת לממוצע של 68 שנים!!! מדובר ב- 24,820 יום! תחשבו כמה זמן זה! אתם יכולים להחליף אינספור משרו, לפגוש אינסוף אנשים, לטייל, להכיר תרבויות חדשות ומרתקות וכנראה עדיין יישאר לכם זמן לקינוח. אל תחושו מאוימים מאחרים – הם בני אדם בדיוק כמוכם, כך שאתם גם יכולים להצליח בדיוק כמוהם. יתכן וכבר הצלחתם ואתם נמנעים מלהכיר באושר ועושר שלכם, אז אמצו אותו בחוזקה! אם תזכרו שאתם בעמדה חיובית או בצעדי ענק בדרך לשם – אתם לא תתביישו מול האחר לעולם.

תפסיקו לחשוב כל כך הרבה

ולמרות שחשיבה היא מהותית ורצויה ברוב האספקטים של החיים, כאשר אתם יוצרים אינטראקציה עם אדם אחר – עדיף לחשוב כמה שפחות; אנו לא מפסיקים לחשוב, לתכנן, ללמוד ולשנות. המחשבות הללו מעפילות על האינטראקציה לעיתים, דבר הגורם לנו לחוש שלא בנוח משום שאנחנו לא נמצאים בשיחה במאת האחוזים, מה שגורם לנו לחוש חרדה חברתית ואי-נעימות. גם מחשבות שליליות תוך כדי האינטראקציה שיגרמו לכם לחוש רע יותר או ניתוחים חוזרים ונשנים של האינטראקציה לאחר מכן הם כל כך מיותרים; במה תתרום לכם האובססיה חסרת התועלת הזו? היא רק תגרום לכם להרגיש רע יותר. אם לא הצלחתם לעמוד בפיתוי וכן נכנעתם לחרדה החברתית, כן הבכתם את עצמכם או הרגשתם שלא הייתם בסדר – אל תתנו לראש שלכם להישאר מקובע על המחשבה הזו – המשיכו הלאה לאינטראקציה הבאה והעריכו את עצמכם על הניסיון. ככל הנראה באינטראקציה הבאה תנקו את ראשכם ותגיעו מוכנים לשיחה – ככל שתהיו יותר ממוקדים ויותר חדים, כך תחושו יותר בנוח.

זכרו להיות עצמכם

חוק מספר 1. פעמים רבות עקב רגשי הנחיתות, החרדה החברתית והרצון להרשים אנחנו מנסים להיות אנשים שאנחנו פשוט לא – להמציא סיפורים ועובדות על עצמנו, לנסות להצחיק בכוונה, לדבר ללא הפסקה עקב הלחץ או לחלופין להשתתק ולהעמיד פני דגים. “אתם הכי יפים כשנוח לכם”, אתם גם הכי רגועים. לפעמים, כאשר אתם משקרים לגבי עצמכם, אתם מתקשים לזכור את השקר ולא עדיין “יש רגליים”. ככל שתשקרו, תפארו או תגזימו, תחושו כי עליכם להוכיח את עצמכם יותר והדבר עשוי לגרום ללחץ ואף אי-נעימות, במידה והשקר מתגלה. אם תהיו עצמכם, לעולם לא תחששו ותרגישו הכי בנוח והכי נכון. גם האדם שמולכם יחוש בנינוחות והכנות ויגיב באופן זהה.

ולפעמים זו בכלל הסיטואציה

ולפעמים, רק לפעמים, בכלל לא מדובר באנשים, אלא בסיטואציה בה אנו מצויים – לפעמים מלחיץ להיכנס לחדר עמוס באנשים ולא להכיר את רובם, לא פשוט לעמוד ולהציג מצגת שלמה בפני הרבה אנשים חשובים, לנאום בטקס סיום, לנהל שיחה קריטית ומשמעותית בחיינו עם אדם אהוב וכו’. לרוב מומלץ לנסות ולהתכונן בהתאם לאירועים כאלה עם “התמודדות מטרימה” – אם מדובר במסיבה, נסו לראות אם יש מישהו שאתם מכירים טרם המסיבה כדי לראות אם יש מישהו שיהיה ל”משענת” שלכם במקרה הצורך. גם אם לא, נסו לדמיין את עצמכם ניגשים לאנשים במסיבה: כיצד הייתם מתחילים דו-שיח? על מה הייתם מדברים? על מה הייתם רוצים שתדברו? נסו לדמיין את עצמכם רוקדים עם אנשים חדשים ומתלהבים מהצעדים שלהם – התלהבו מהמחשבה כי יתכן ואפילו תלמדו צעדים חדשים! גם אנשים חדשים הם התרגשות חיובית רבה, במיוחד כאשר האדרנלין זורם בעורקים. לפגישה עסקית חשובה, נסו להכין כרטיסים עם הערות לגבי המצגת ומה הם הדגשים שעליכם לזכור. גם להחזיק את הכרטיסים הוא שגרתי מאוד ואם הדבר עוזר לכם – עשו זאת. עם זאת, המלצה קטנה, עדיף לקשור את כל הכרטיסים יחד כך שאם תפילו אותם – יהיה קל לאסוף ולא תחושו מבוכה עקב כך ותגבירו את החרדה החברתית. אם תתכוננו מראש לסיטואציה המלווה בחרדה חברתית, כאשר תיגשו אליה מוכנים, תבינו כי לא הייתה שום סיבה לפחד – אתם מוכנים לכל אתגר.

נבין כי האהבה שלנו ושל הקרובים אלינו היא כל מה שצריך

כה פשוט וכה נכון – לכולנו יש את האנשים שאוהבים אותנו, תומכים בנו ותמיד כיף לנו לדבר איתם – הורים, משפחה, חברים, בני זוג – הם תמיד שם לחבק, להקשיב ולאהוב. אם אתם חשים ברע או צריכים עזרה בהתמודדות עם האינטראקציה החברתית שלכם – הרגישו חופשי לבטא זאת לאהוביכם. כן, זה נראה כבלתי-אפשרי, אך אתם תופתעו לגלות כיצד אבן נגולה מעל לבכם לפתע, וככל הנראה האהובים שלהם יזדהו אתכם, מה שיגרום לכם לחוש שאינכם לבד בסיטואציה. יתכן כי לאהוב שלכם יהיו תובנות בנוגע למצב ויוחד תוכלו לפתור את החרדה ביתר קלות.

דבר נוסף, הוא ההבנה הכוללת כי יש לכם את האנשים שאוהבים אתכם, לכן אין סיבה שתנסו לשכנע אחרים לעשות זאת גם: לפעמים אנו חשים חרדים באינטראקציה ראשונית כי אנחנו כל כך רוצים שיחבבו אותנו, שאנו מנסים יותר מדי ונלחצים עקב כך. זכרו כי יש אנשים בחייכם שאוהבים אתכם, כך שאתם לעולם לא לבד; תמיד כיף להוסיף עוד חבר לרשימה או למצוא שותף לחיים, אך כל עוד יש לכם את האנשים שמקיפים אתכם באהבה, גם בלי האנשים הנוספים אתם תהיו לגמרי בסדר.

לעיתים, אנו נוטים לחוש חרדה חברתית גם לצד האנשים האהובים עלינו ביותר – אולי כי אנחנו לא 100% באותו יום ומפחדים להיות “מוזרים”, אולי רוצים להרשים את האהובים שלנו או לחוצים בזמן והדבר מהווה נטל על הסיטואציה… זוהי טעות מספר 1. האנשים שאוהבים אתכם, בתנאי שהם באמת אוהבים אתכם, אוהבים וימשיכו לאהוב אתכם ללא תנאים. אל תתנו לראש שלכם “לשחק” לכם בידיעה הזו. כל עוד תהיו עצמכם, תאפשרו לעצמכם ליהנות ותזכרו כי מדובר באנשים שחוו אתכם יותר מיומיים שלושה ובאמת מכירים אתכם ומבינים אתכם, אתם תהיו יותר מ-בסדר, אלא מאושרים.

חרדה חברתית איננה פשוטה כלל וכלל; אין מטה קסם שאפשר להיעזר בו במטרה להעלים אותה. למען האמת, גם אם תעבדו מאוד קשה, הסיכויים כי תפסיקו לפחד לגמרי הם קלושים, שכן כל בני האדם סובלים מסוג של חרדה חברתית ברמה מסוימת. מהותי לזכור להיות עצמכם וכי אתם הדבר הכי מדהים שאתם יכולים להציע, לזכור כי אתם ייחודיים, כי אנשים אחרים חשים בדיוק כמוכם והם אינם רובוטים – אלא אנשים בדיוק כמונו. השתדלו לתרגל הרבה מנטרות חיוביות ומרגיעות, כך שיהפכו להרגל בחיים שלכם ו”יבעטו החוצה” את החרדות המציקות. בסופו של יום, הכי חשוב שתדעו שגם אם לא הצלחתם להרשים מישהו מסוים, לא הצלחתם להיות המרכז, אפילו הבכתם את עצמכם קצת או גרמתם למישהו אי-נעימות – הוא אדם אחד מתוך יותר מ-7 מיליארד אנשים בעולם, כך שבמקרה הכי גרוע – יש מאגר יחסית גדול של חברים לבחור ממנו, להכיר ולהרעיף חום.


קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.

בתכנית תלמדו:

  • לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
  • להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
  • לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
  • לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
  • לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
  • להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח
קראו גם

הצטרפו למועדון החברים שלנו וקבלו עדכונים על תכנים מובילים

שתפו עם חברים

הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
רוצים יותר? השתתפו בקורסים של Lifehacks
הצטרפו להצלחה של מאות התלמידים שלנו ופרצו לדרך חדשה
קבלו גישה חינם
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שאנו שולחים על בסיס קבוע לחברים הרשומים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
נרשמתם בהצלחה !
חינם! הרשמה למועדון החברים של Lifehacks
אלה רק חלק ממאות המדריכים שתקבלו גישה אליהם כחברים רשומים במועדון החברים שלנו:
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
* אנו שומרים על פרטיותך!
הצטרפות למועדון
הצטרפו עכשיו למעל 20,000 רשומים כדי לקבל מדריכים, טיפים וטריקים ליעילות והצלחה בחיים לחברים בלבד.
מלווים אתכם להצלחה
קבלו קיצור דרך להצלחה בעזרת ליווי מהמומחים של Lifehacks
תוכן לחברים בלבד
הצטרפו חינם למועדון החברים הגדול בישראל להתפתחות אישית וכלכלית
קבלו גישה למדריך הזה ולעוד מאות מדריכים לחיים של עושר, בריאות והתפתחות.
תהפכו לשינוי
קבלו גישה לתוכן ועדכונים לחברים בלבד
כתובת אימייל
  • איך להצליח בכל תחום ולהפוך לגרסה משופרת של עצמך
  • 3 טיפים שיחסכו לכם 70% מהעלות של כל טיול לחו"ל
  • מה הוא חוק ה-80/20 וכיצד הוא יעזור לכם להצליח בחיים
  • איך להרוויח כסף באינטרנט: 800 ש"ח ביום בשעתיים מהאינטרנט
  • איך להימנע ממגוון מחלות כמו סרטן וסכרת על ידי תזונה נכונה
  • מדריך לשיפור הביטחון העצמי, כושר הביטוי וכישורים חברתיים
הצטרפו להקמת עסק אינטרנטי משלכם
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
30 ימים לגרסה הטובה ביותר שלכם
הצטרפו בחינם לתכנית השיפור העצמי שלנו בה אנו שולחים לכם מדריכים להתפתחות אישית, בכל יום.
בעל עסק? עזור ללקוחות למצוא אותך באמצעות שיווק חכם באינטרנט
השאירו פרטים לשיחת ייעוץ חינם.
הזדמנות עסקית בתחום המזון
רשת מצליחה מחפשת זכיינים, השאירו פרטים למידע נוסף
נדל"ן אינטרנטי: בנו נכס אינטרנטי מניב והתחילו להרוויח מהשכרת שטחי פרסום לחברות ענק כמו גוגל ופייסבוק
הצטרפו למועדון החברים שלנו כדי לקבל גישה לתוכן לחברים בלבד, זה בחינם.
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
אוהבים את Lifehacks? פרגנו לנו בלייק
PGlmcmFtZSBzcmM9Imh0dHBzOi8vd3d3LmZhY2Vib29rLmNvbS9wbHVnaW5zL2xpa2UucGhwP2hyZWY9aHR0cHMlM0ElMkYlMkZ3d3cuZmFjZWJvb2suY29tJTJGbGlmZWhhY2tzLmNvLmlsJTJGJndpZHRoPTExNyZsYXlvdXQ9YnV0dG9uX2NvdW50JmFjdGlvbj1saWtlJnNpemU9c21hbGwmc2hvd19mYWNlcz10cnVlJnNoYXJlPXRydWUmaGVpZ2h0PTQ2JmFwcElkPTUwNzc0OTEwOTIzOTk5OSIgd2lkdGg9IjExNyIgaGVpZ2h0PSI0NiIgc3R5bGU9ImJvcmRlcjpub25lO292ZXJmbG93OmhpZGRlbiIgc2Nyb2xsaW5nPSJubyIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93VHJhbnNwYXJlbmN5PSJ0cnVlIj48L2lmcmFtZT4=
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
הצטרפו ל-Lifehacks Mastery
הזמן הטוב ביותר לשינוי הוא הרגע הזה. התחילו את 14 ימי הניסיון שלכם עכשיו.
נדרש כרטיס אשראי תקין כדי להירשם. לאחר 14 ימי הניסיון, העלות הינה 39.99 לחודש. ניתן לבטל בכל עת.
הפכו לגרסה הטובה ביותר של עצמכם ב-30 ימים. קבלו בחינם מדריכים להתעשרות, חיים בריאים, מערכות יחסים מוצלחות ואפקטיביות
הכניסו את כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם תוכן משנה חיים לחברים בלבד.
ברוכים הבאים למועדון החברים שלנו, שלחנו לך הודעה מיוחדת!
אנו ממליצים להוסיף את כתובת האימייל שלנו לאנשי הקשר כדי שלא תפספסו את האימיילים שלנו. אנו מפרסמים תוכן ייחודי גם בדף הפייסבוק שלנו, אתם מוזמנים לעקוב אחרינו.
קבלו בכל יום, מדריכים להתפתחות אישית בחינם
קבלו גישה למדריכים הטובים ביותר שלנו. הזינו את האימייל אליו תרצו לקבל את המדריכים.
היחשפו להזדמנויות מיוחדות של Lifehacks להגדלת ההכנסה
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאנשים אחרים?
קבלו גישה מידית למדריך מעשי שישנה את הצורה בה אתם חושבים על כסף ומרוויחים כסף.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

יציאה מאזור הנוחות כמנוע לצמיחה אישית וכלכלית
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליציאה מאזור הנוחות. שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על דברים, בכדי לשנות את הדברים עליהם אתם מסתכלים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור עם אנשים כימיה טובה ללא מילים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם אנשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
הבעיה הגדולה ביותר שמונעת מאנשים להצליח היא חסמים אישיים.
למדו כיצד לפתור חסמים אישיים כמו דחיינות, עצלנות, חוסר מיקוד בכדי לשנות לחלוטין את התוצאות שלכם.
קבלו ייעוץ טלפוני על התכניות המתקדמות שלנו
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

תפוקת על: איך להוציא מעצמכם יותר
קבלו גישה מידית למדריך מעשי לשיפור התוצאות פי 7 בשנה הקרובה.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.

איך ליצור כימיה טובה עם נשים
קבלו גישה מידית למדריך מעשי ליצירת כמיה טובה עם נשים, גם ללא מילים.
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות אישית.

קבלו גישה בחינם לסדרת מדריכים לירידה במשקל
כתובת אימייל
המידע שלך מוגן, אנחנו לא שולחים ספאם, רק מדריכים מעשיים להתפתחות עצמית.
כנס בניית הון באמצעות השקעות בנדל"ן. השאירו פרטים כדי לקבל מידע על הכנס.
קורס שוק ההון להגדלת ההכנסה הפסיבית והשקעה בביטקוין ומטבעות דיגיטליים
[חלק 1 מתוך 2]
קבלו גישה לקורס שופיפיי
קבלו פרטים נוספים על מסלול יזמים של Lifehacks ליצירת נכס אינטרנטי
קבלו פרטים נוספים על מסלול משקיעים של Lifehacks לרכישת נכס אינטרנטי
הרשמה מהירה לאתר
הירשמו בכדי לקבל גישה בלתי מוגבלת למדריכים מעשיים לפריצת גבולות.
קבלו גישה מיידית
גישה בחינם ל-14 יום לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks שתעזור לכם לפרוץ גבולות אישיים, כלכליים, חברתיים וחיות את החיים של מימוש עצמי אמיתי.
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
הירשמו וקבלו גישה למיטב המדריכים של Lifehacks
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
היו הראשונים לדעת שהפרק בסדרה עולה לאוויר
מה כתובת האימייל אליה תרצו שנשלח לכם עדכון?
ההרשמה בחינם
אוניברסיטה תעזור לכם להשיג משכורת.
המדריך הזה יעזור לכם לבנות הון.
לאיזה כתובת אימייל לשלוח לכם את המדריך שלכם?
בחינם לזמן מוגבל
500 ש"ח במתנה לרכישת סלון חדש
בכל סניפי הרשת "עלמא עיצובים"
על שם מי לרשום את הקופון שלכם?
הטבה בלעדית לגולשי Lifehacks
קוד הקופון שלכם הוא: Lifehacks500
קבלו גישה מיידית
קבלו גישה למדריך המלא לביטחון עצמי של Lifehacks.
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
בחינם לזמן מוגבל
גלו איך להגדיל את ההכנסה
ולבסס נכסים מניבים שיוציאו אתכם לחופש כלכלי
למה אנשים מסוימים מרוויחים כפול מאחרים?
קבלו גישה למאגר ההשקעות שלנו שסונן בקפידה בכדי לעזור לכם לצאת לחופש כלכלי.
רוצים לפרוץ את הגבולות? קבלו מידע על הקורסים של Lifehacks
הזדמנויות להשקעות מניבות לקוראי Lifehacks
בדקו את זכאותכם לדרכון פורטוגלי בחינם.
בני עדות המזרח? ייתכן שאתם זכאים לדרכון פורטוגלי.