איך למצוא רעיון לאפליקציה
אז החלטתם שאתם רוצים להמציא את האפליקציה שתשנה את האופן שבו אנו רואים את העולם כיום?! מצוין! אתם ממש אחד מתוך מיליון, אשר שואפים בדיוק לאותו הדבר. השאלה היא כיצד לעשות זאת? איש לא אמר שמדובר בתהליך פשוט.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
כדי להצליח להיות האחד למיליון, יש להכיר את המערך, להגיע עם כלים ולמצוא את הדרך להרכיב ארגז כלים איכותי, שייצר לכם אפליקציה איכותית. כדי לעשות זאת, כדאי לכם לעקוב אחר השלבים הבאים.
תכתבו הכול
מכירים את התחושה הזו שעליתם על הרעיון של המיליון?! אתם בטוחים כי זו ההמצאה או האפליקציה, שהולכים לשנות את העולם כפי שבני האדם רואים אותו כיום.
אתם מקפצים מאושרים הביתה כאשר אתם נתקלים בחבר, שמציע לכם לצאת אתו. אתם מסכימים, יוצאים, נהנים, צוחקים… ואז בדרך הביתה אתם מבינים שהרעיון המדהים הזה שהיה לכם?! אין לכם מושג מה זה היה! הלך לאבדון.
כדי למנוע מצבים כאלו, כאשר אתם חושבים על רעיון טוב – תכתבו אותו ישר: הורידו אפליקציה של “הערות” לפלאפון ורשמו שם את כל הרעיונות שלכם, כך שלא ילכו לאיבוד. אתם תמיד יכולים לרשום את הרעיונות גם ביומן, אך חשוב שהאופן שבו אתם בוחרים לרשום את המידע, יהיה זמין בכל עת, כך שלא תשכחו עוד רעיון יקר מפז.
גם אם הרעיון שלכם לא נראה לכם “ייחודי” או “מעניין”, רשמו אותו בכל זאת! אין לדעת מה קהל החברה יחשוב על הרעיון שלכם – אולי הוא בעצם הרעיון הטוב ביותר שמישהו העלה, מזה זמן רב.
אז מהו הרעיון הזה?
כאשר אתם מרגישים שיש לכם מספיק רעיונות, כעת הגיע הרגע לבחור את ה”אחד” – הרעיון המיוחד הזה, שיפיח בכם מוטיבציה ועניין, שבו תשקיעו את מירב מאמציכם ותפיקו ממנו אפליקציה איכותית שבתקווה, תייצר עבורכם הרבה כסף והצלחה.
נסו לחלק את הבחירה לקריטריונים: מה ימשוך את הקהל יותר? מה מיוחד וחדשני יותר? מה ידרוש יותר עבודה?
אם אתם מתקשים לבחור רעיון אחד ספציפי, נסו להתייעץ עם אנשים שאתם סומכים עליהם בנושא, כדי שתוכלו להגיע להחלטה הנכונה ביותר. אפילו מומלץ להתייעץ עם גורמים חיצוניים כגון משפחה וחברים בנושא, משום שכך תקבלו פרספקטיבה חיצונית, שתעזור לכם להבין למה העולם יתחבר יותר, לא רק אתם בפרט. בנוסף, הקרובים אליכם נושאים ידע שככל הנראה אתם לא יודעים, כך שיתכן ויוכלו לעזור לכם לבנות את התכנית המעשית ובכך, להקל עליכם משמעותית.
זה יתכן? זה אפשרי?
האם אתם באמת יכולים לייצר את האפליקציה הזו?
ראשית, נסו לראות אם אתם באמת מסוגלים לייצר את כל הפנים שאפליקציה דורשת – העיצוב, התוכן, הבנייה עצמה. אתם זקוקים לכישורים כגון יכולות תכנות, עיצוב וכתיבה רהוטה, שלא לכולם יש. לכן, יתכן שתאלצו למצוא את האנשים הללו, שיוכלו להפוך את החלום שלכם למציאות. הבעיה היא שהם ידרשו כסף ואולי, גם אחוזים מהאפליקציה. עליכם להיות מוכנים למלחמה, משום שאתם תמצאו את עצמכם במשאי מתן רבים בזמן הקרוב.
בנוסף, מהם היתרונות והחסרונות של הפרויקט? הכינו רשימה מסודרת ונסו לפתור את החסרונות אחד-אחד. לדוגמא, אם אתם יודעים שתזדקקו למעצב שיעבוד צמוד אליכם, משום שאתם מתכנתים, נסו לראות אם אתם מכירים מישהו שהוא מעצב ואתם יכולים לסמוך עליו. אם לא, נסו למצוא מעצב בעולם העסקים החופשיים, עד שתמצאו את האחד שיתאים לכם מכל בחינה: עיצובית, חברתית וכלכלית. יתכן שתאלצו לחפש זמן רב, אחר האנשים הנכונים, אך אל תתייאשו – הם שם.
השלב הסופי, הוא ניסוח של תכנית קונקרטית: האם מדובר בסטארט-אפ או שאתם פועלים לבד? האם יש לכם את כל הציוד הדרוש? כל המידע שלו אתם זקוקים? ברגע שתתכוננו כראוי, שלב העבודה יהיה קל יותר, בצורה משמעותית.
מהו הקהל שלכם?
האמת?! כל אחד יכול למצוא רעיון לאפליקציה, אך מועטים הם האנשים שמצליחים לייצר אחת שבאמת תקצור הצלחה בקרב החברה. לכן, זהו השלב החשוב ביותר, כאשר אתם בוחרים להמציא אפליקציה – מוצר, אשר מתבסס על רצון או צורך של החברה עבורו.
רעיון בדרך כלל לא מתאים לכל סוגי החברה. לדוגמא, אם מדובר במשחק, הסיכויים שכולם ירצו לשחק בו שואפים לאפס, משום שיש לו נושא מסוים ואופן פעולה מסוים שלא כל אדם יתחבר אליו.
הדרך היעילה ביותר לעשות זאת, היא על ידי מתן “סקר שוק”, אשר יסייע לכם לקבוע מהו קהל היעד שלכם.
נסו לחלק סקרים לכל מי שאתם מכירים; מחברים ומשפחה ועד לאנשים זרים ברחוב. ככל שתקבלו יותר משובים, כך תדעו מה צופן העתיד, עבור האפליקציה שלכם. אם אתם מבינים בעולם המחשבים, אולי אתם אפילו יכולים להכין סקר אינטרנטי, שתוכלו לשלוח לכמות בלתי-מוגבלת של אנשים, כך שתוכלו לקבל משוב איכותי.
כדאי לכם להשאיר בסופו של כל סקר, מקום למשוב, כך שתוכלו לקבל מהאנשים הנבחרים משוב יעיל, שיספק לכם מידע לשימור, שיפור או זריקה לפח. ככל שתתאימו את עצמכם לבקשות הקהל, כך עולים הסיכויים שהאפליקציה שלכם תצליח. עם זאת, הקפידו לשקול כל משוב לגופו, שכן אי אפשר לרצות את כולם.
עיצוב ומיתוג
אלו הם שני חלקים חשובים מאוד לכל סטארט-אפ, חברה או המצאה חדשה. כאשר אתם פותחים בדרך חדשה, הלוא היא המצאת האפליקציה, מחובתכם למצוא את הדרך להפוך את האפליקציה שלכם למוצר הנחשק ביותר, האיכותי ביותר והאהוד ביותר – עוד לפני שהאדם בכלל הוריד את אפליקציה!
כאן נכנסים לתמונה המעצבים וכותבי התוכן, שמעניקים נפח ליצירה שלכם.
כדי שהאפליקציה תצליח, אתם זקוקים לגרפיקה איכותית, לניסוח טוב של הוראות/מידע/כפתורים, להשקעה בפן העיצובי מבחינת נוחות וקלות הבנה ושימוש ועוד.
כדי לעשות את כל זאת, אתם זקוקים לאנשים שמבינים בנושאים הללו, כדי שיוכלו לפתח אתכם.
אפשרות נוספת היא ללמוד את הכישורים הללו בעצמכם או להיעזר בכמה חברים, שמבינים בנושא.
מה שכן, כדאי שתשקיעו, משום שאנשים רבים נוטים להסתכל בקנקן ולא מה שיש בו כלומר, הם לא יורידו את האפליקציה, אם המידע הראשוני לא מושך אותם אליה, גם אם היא יכולה להיות אפליקציה שהם יאהבו וירבו להשתמש בה.
לאחר שאתם נכנסים לשלב העבודה, הקפידו להתייעץ עם אנשים רבים בנוגע לכל שלב בפן העיצובי, כך שתראו איך הם רואים אותו. נסו להתאים אותו לקהל היעד שלכם ככל האפשר, גם אם הוא לא בהכרח העיצוב שאתם הייתם רוצים, שכן המטרה היא למכור.
איש לא אומר שלמצוא את העובדים הנכונים יהיה פשוט – גם אם תאלצו להחליף מספר מעצבים, אל תוותרו – האחד שיממש את החזון שלהם, הוא מש שם מעבר לפינה.
פיתוח האפליקציה
כעת הגיע שלב התכנות או… שלא? מסתבר שכיום, ייצור של אפליקציה יכול להיות כה פשוט, שכל אחד יכול לעשות זאת. ישנם אתרים רבים המתבססים על “ענן” שמאפשרים לייצר אפליקציה, יפה, איכותית ובעלת פוטנציאל מכירתי טוב. אתר מצוין לייצור אפליקציה הוא, לדוגמא, Appy Pie אשר מאפשר להתאים את האפליקציה כמעט לכל קריטריון אפשרי.
כמובן שאם אתם שואפים לייצר אפליקציה איכותית ברמה גבוהה מאוד, אתם תזדקקו לעולם התכנות והמחשוב. אם אינכם מכירים את עולם המחשבים, אולי כדאי לכם לנסות למצוא גם מתכנת. עם זאת, יש לציין שמתכנתים דורשים ממון רב בעבור לעבודתם, כך שאולי כדאי שתשקלו למצוא משקיע או…
להציג את הידע שלכם בפני חברה או מימון
עולם האפליקציות נשלט כיום על ידי בעלי חנויות האפליקציות – אפל ואנדרואיד.
מעבר לעובדה שייצור של אפליקציה דורש כסף, לפעמים הרבה כסף, אתם גם זקוקים ל”עיניים נוספות” שיעניקו לכם משוב חיצוני ואולי אפילו יוסיפו פן עסקי מחושב יותר, הגיוני יותר, מסודר יותר.
כדאי לכם לבחון את סקר השוק שערכתם, בכדי לראות אם מישהו שיכול להשקיע בכם מילא את אחד הסקרים או שהומלץ לכם לפנות לחבר מסוימת.
אם לא, כדאי לכם לנסות לפנות לחברות פלאפונים, חברות מחשבים, אפילו Google או iPhone בכבודם ובעצמם. אין לדעת, אולי הם יעריכו את הרעיון שלכם בדיוק כפי שאתם מעריכים, כך שהם יהיו מוכנים להשקיע.
כדי להצליח להביא את המשקיעים שלכם ממצב של “אולי” למצב של “כן”, כדאי לכם להכין מצגת מסודרת ומרשימה, שתביע את הקונספט של האפליקציה שלכם, תסביר אודות קהל היעד, תצייר תמונה מעורפלת של עלויות ותעניק הרבה אופטימיות ותחושת ביטחון לפרויקט. גם אם עדיין לא סיימתם לפתח את כל האפליקציה, בשל מחסור במימון, עדיין כדאי שתציגו בפני המשקיעים את מה שכן הצלחתם לפתח, כדי שיראו את רמת הפיתוח שלכם ואת היכולות של האפליקציה.
יתכן והמשקיעים יביעו אף הם את דעתם, ירצו להעניק משוב ולשנות מעט באפליקציה, כדאי לכם להיות מוכנים לכך ולנסות לשמור על “ראש פתוח”, במיוחד אם מדובר באנשים המגיעים מעולם האפליקציות והאינטרנט, אשר מנוסים בהבנה של דעת קהל, שיווק ופיתוח.
שיווק עבור קבוצות עניין
אז הצלחתם לייצר אפליקציה איכותית, למצוא משקיעים שיעמדו מאחוריכם וקהל יעד שיתמוך בכם. כעת הגיע הרגע לספר לקהל היעד, שהאפליקציה שלו מוכנה ו… לגרום לו להבין שהיא מתאימה לו, כדי שיוריד אותה.
כדי לעשות זאת, הענפים היעילים ביותר לשיווק הם הרשתות החבריות: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל… אתם יכולים למצוא אנשים איכותיים שייצרו מערך שיווקי עבורכם או לפנות לחברות עצמן ולשלם להן, כדי שיעניקו לכם אפשרויות של קידום ממומן או קידום אורגני – סגנונות שונים של קידום, המתבססים על מאמרים ופרסומים.
אף הכרחי כי תבקשו מכל מי שאתם מכירים “להעביר את הבשורה” מאימא ואבא ועד לשכן מהקומה למטה – ככל שיותר אנשים ידעו, כך יהיה לכם קל יותר למצוא אנשים שיורידו את האפליקציה שלכם.
ככל שתרבו לשווק ולפרסם, כך הסיכויים שהאפליקציה שלכם תצליח הולכים וגדלים.
גם אם היא לא הייתה הצלחה מוחצת ברגע הראשון, אל תתייאשו – איש לא אמר שההתחלה תהיה פשוטה. כל עוד תמשיכו לשווק ולפרסם, אנשים ימשיכו להוריד.
גם אם סיימתם לתכנן את האפליקציה, איש לא אומר שסיימתם; רוב האפליקציות משודרגות, מורחבות ומתפתחות עם הזמן, כדי להתאים את עצמן לחידושים היומיומיים ולרצונות קהל היעד.
הקפידו להמשיך ולקרוא משובים בחנויות האפליקציות, להמשיך לחדש ולמנף את האפליקציה מ”עוד אחת” ל”אחת”.
אם יש לכם רעיון אחד איכותי, אל תאפשרו למספר מכשולים פורטים תכנים לעמוד בדרככם; אנשים רבים מוותרים על החלומות שלהם יום-יום – אל תהיו כמוהם.
איש לא אומר כי ה”מסע” יהיה קל, אך אתם תהפכו את החזון שלכם למציאות, תייצרו סטארט-אפ מאפס, כנראה תפגשו אנשים טובים בדרך וככל הנראה גם תעברו תהליך. המשמעותי ביותר?! אתם לו תוותרו על החלומות שלכם; אם מישהו אחד עשה זאת לפניכם, גם אתם יכולים. אז קדימה, לעבודה!
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח