איך למכור קרח לאסקימוסים – 7 עקרונות שיהפכו אתכם למוכרים מוצלחים
יש לכם עסק? אולי אתם מוכרים מוצרים בחנות? כשמדובר במתן שירות ללקוחות, כיצד תדעו להעניק ללקוח את היחס הטוב ביותר ויחד עם זאת להגדיל את המכירות שלכם? מחפשים תשובות ולא מוצאים? אם אתם מעוניינים לדעת איך להיות המוכרים הכי טובים תוכלו למצוא במאמר זה 7 עקרונות שיהפכו אתכם למוכרים מוצלחים וייגרמו העסק שלכם לשגשג, תיהנו.
אם תוכלו להכפיל את התפוקה שלכם, להגדיל את ההכנסה, לשפר את הכישורים הבין אישיים ולעצב את חייכם איך שתרצו, איך החיים שלכם יראו?
בניית מערכות יחסים ויצירת קשרים
כל לקוח פוטנציאלי הוא אדם, בדיוק כמוכם. כדי להיות מוכרים מוצלחים עליכם להפסיק לראות בהם “סיכוי”, “סחורה”, “עסקה”, או “פוטנציאל למכירה”. לקוחות מגיבים בצורה הטובה ביותר כאשר אתם מדברים איתם בגובה העיניים, כשאתם מבקשים להבין ולהכיר את הצרכים והרצונות שלהם, להקשיב ולשאול שאלות, כל זה חלק מהמאמץ הכנה שאתם עושים כדי להתחבר איתם, הלקוחות שלכם רואים ויודעים להעריך את המאמצים.
הענקת תחושת כבוד
מהרגע שאתם מתחברים עם הלקוחות הפוטנציאליים, הם למעשה בשליטה שלכם, כל זאת על ידי מערכת היחסים שבניתם איתם, גם אם זה לא בהכרח יגרום למכירה. כשאתם מקבלים את זה שאתם בעלי הכוח והשליטה המוחלטת, אתם למעשה מתחילים להבין כיצד ניתן לגשת ללקוחות ולמה הם מצפים מכם כנותני שירות. לקוחות רוצים להרגיש מלכים כאשר הם מגיעים לבזבז את כספם, הענקת תחושת של כבוד ללוקחות שלכם יכולה להניע אותם לפתוח את הארנק. כאשר הלקוחות שלכם רואים שאתם מכבדים את רצונותיהם ויודעים כיצד לתת להם את המענה המהיר והמתאים ביותר בעבורם, הם יגיבו בהתאם. גישה זו מאפשרת לכם לבנות אמון ואמינות במהירות, על ידי הבנה שהלקוח יודע מה הכי טוב בעבורו, כך בנוסף אתם מסוגלים לשמור איתם על קשר הדוק לאורך זמן, קשר שיכול להניב עסקאות עתידיות נוספות.
למדו על צרכי הלקוח
ידע הוא נשק קטלני כשמדובר במכירות, כשאר אתם מקשיבים ללקוחות שלכם ומבינים טוב מהם הצרכים של קהל היעד שלכם כך תדעו להיות הכי מדויקים בעבורם. זהו יתרון שיכול לקדם אתכם אל מול המתחרים. לדוגמה, כחלק משמחתם של רבים ביום המקודש להם, יום חתונתם, הם הזדקקו לחליפה, אני שהייתי מוכרת בחנות בגדים, דאגתי לעשות שיעורי בית על ידי למידה אודות העדפות של לקוחות, תקציבים שונים, איכויות בד ועלויות שונות. כדי להיות מוכרים מוצלחים עליכם לדעת 120% מהחומר, נדרש מכם לדעת את המבצעים, האלטרנטיבות החלופיות המצויות בחנות או בשוק כדי שתוכלו להעניק ללקוח תחושה שהוא בידיים טובות. רלוונטיות נותנת לכם יתרון והיתרון הזה יגרום ללקוחות שלכם לחזור במיוחד בעבורכם.
היו אדיבים ונחמדים
כשמתעסקים עם אנשים חשוב להיות אדיבים. לקוחות ובמיוחד ישראלים, אוהבים לקנות מאנשים שהם מכירים. הם נותנים אמון באנשים אדיבים שיודעים כיצד לתת שירות. אם תרצו להיות מוכרים מוצלחים עליכם לאמץ אדיבות ונחמדות כחלק מתכונות הבסיס שלכם כך, הלקוחות שלכם ירצו לבלות בחברתכם בזמן שהם קונים, הם יעדיפו שאתם תהיו אלה שנותנים להם את השירות ולא המתחרים. על ידי התמקדות בפעולות המגבירות את הזיקה ביניכם לבין לקוחות פוטנציאליים, מכירות יתחילו לקרות באופן טבעי, בלי שום לחץ, כוח, או דחיפה.
בססו את עצמכם כיועצים
כנות היא המפתח להאצלת עסקאות. במידה והלקוח שואל, אל תתביישו לספר לו על העדפות שלכם. מה אתם הייתם רוכשים? או רכשתם, מה באמת הכי מחמיא לו? מה המבצעים כעת? וכדומה. יותר מכירות יקרו כאשר הלקוחות שלכם יתחילו לראות בכם יועצים ומביני עניינן בתחום. כאשר אתם הופכים למומחים בתחומכם אתם עשויים להפוך למוגנים בפני כל התקפה, מוכנים לכל שאלה לא קשורה העשויה להישאל. כיועצים מהימנים לקוחות עשויים לראות בכם כחברים ולחפש את חברתכם, הם ירגישו שאתם “עובדים” לטובתם ולא רק מעוניינים את כספם.
העמקת מכירה
תחשבו בגדול, יש לכם הזדמנות כעת לעשות מאמץ נוסף בעבור הלקוח שלכם ועם זאת גם להגדיל את הרווחים. הלקוחות שלכם מחכים לשמוע על המבצעים הקיימים, על הזלות מיוחדות על מחירים, על מכירה של פרטי סוג ב’ וכמובן על כל חבר מועדון שיעניק להם משהו בחינם. התפקיד שלכם הוא להיות אלו שיודעים. חשבו מחוץ לקופסה, כך תוכלו להשפיע על הקונים, חשבו יצירתי, העניקו מוטיבציה ללקוחות שלכם לספר לכולם על המבצעים החדשים. כך במקום לעבוד לבד, פתאום יש לכם צבא של לקוחות נלהבים שעוזרים לכם להגיע לעוד לקוחות פוטנציאליים. כתוצאה מכך, לכם יש יותר מכירות וסיפוק גדול בידיעה שאתם אחראים לתוצאות.
בקיאות וכנות
ללקוחות יש את הכוח לחפור ולמצוא את כל המידע שבו הם מעוניינים. מציאות זו היא סיבה חשובה – למה משתלם לכם להיות כנים ולהעניק שקיפות מידע בעבור לקוחותיכם. שימרו על המילה שלכם, אם אתם רוצים לקוחות מרוצים. למרות שזה יכול להיות קצת קשה לחשוף באופן מלא את כל המידע אודות המוצר או השירות שאתם מספקים, אך זה בהחלט הדבר הנכון לעשות. זוהי בעיקר הדרך לבנות אמון עם לקוחות והדרך להגדלת הסבירות שהם יקנו מכם, במיוחד אם המתחרים שלכם עשויים לספר שקרים המלכלכים את העובדות האמיתיות. להיות שקוף היא הדרך היחידה שאתם יכולים לבנות מוניטין שיביא לקוחות מרוצים שחוזרים וקונים שוב ושוב.
קבלו גישה לתכנית ההתפתחות האישית המתקדמת של Lifehacks, בחינם לחלוטין ל-14 ימים.
בתכנית תלמדו:
- לעצב את איכות החיים שלכם ללא פשרות
- להגדיל משמעותית את ההכנסה, לחסוך ולהשקיע
- לשפר את הבריאות, לרדת במשקל ולהיכנס לכושר גם כשנראה שאין לכם זמן
- לשפר את הכישורים הבין אישיים, לפתח מערכות יחסים חדשות ולשמר קיימות
- לשפר את התפוקה, היעילות וכוח הרצון
- להתגבר על חסמים פנימיים שמונעים מכם להצליח