שיווק סדנאות וקורסים בצורה מהירה ויעילה
תכנון קורס או סדנה דורשים הרבה זמן והשקעה. אחד הדברים הכי משמעותיים לאחר שהשקעתם כל כך הרבה עבודה הוא שיווק המוצר שלכם עבור קהל היעד המתאים. שיווק סדנאות וקורסים הוא אולי השלב החשוב ביותר, בו אתם מתרגמים את העבודה שלכם להצלחה בשטח. איך עושים זאת בצורה יעילה ומהירה? במאמר קצר זה נסקור בקצרה את השיטות המובילות לשיווק נכון ואפקטיבי.
איך משווקים קורס או סדנה?
בניתם סדנה מושלמת, חשבת על כל הפרטים ותכננתם איך כל הכרטיסים נמכרים. הזמן עובר מהר אבל המכירות מתקדמות באיטיות. לפעמים בכמה צעדים פשוטים ניתן לשנות לגמרי את היקף המכירות. קודם כל יש להגדיר מיהו קהל היעד שלכם. הגדרת קהל היעד היא הצעד הראשון וההכרחי בשביל להתחיל לשווק את עצמכם. תנסו לחשוב בצורה מעמיקה מה אתם יכולים להציע לאנשים באופן ייחודי ואילו אנשים יכולים להיות מעוניינים בשירות האישי שלכם.
הגדרת קהל יעד כוללת כמה שאלות מרכזיות שעליכם לשאול את עצמכם:
- מה הייחודיות של הסדנה או הקורס אותו אתם משווקים. תנסו לחשוב מה אתם מציעים באופן ייחודי. אם יש לכם לדוגמה סדנה להתפתחות אישית אתם בוודאי יודעים שהתחרות בשוק רבה. בצעו מחקר מקיף על המתחרים שלכם ונסו לאפיין את עצמכם באופן מדויק.
- קהל יעד מורכב מאנשים בעלי עניין משותף אבל גם מאנשים שונים בעלי תחומי עניין מגוונים. נסו לאפיין את הקווים המשותפים לקהל היעד שלכם אבל גם את הקווים הייחודיים לכל קבוצה. הכינו רשימות שונות עבור קהלים שונים. נסו לסווג כל פרמטר אפשרי, גיל, מקצוע, השכלה, כל נתון שיכול להיות משמעותי בתכנון נכון של הקהל המתאים.
- נסו לשאול את עצמכם מה הדבר שאנשים הכי מעוניינים להשיג או לקבל מהסדנה או מהקורס ואיך אתם יכולים לשווק אותו עבורם בצורה היעילה ביותר. חשיבה כזאת תעזור לכם למצוא לקוחות פוטנציאלים שאולי לא חשבתם עליהם בעבר.
- כדי למכור חשוב להתחבר לכאב של הלקוחות כדי שהם יקשיבו לפתרון שלנו. עלינו לספק עבורם ערך חינמי ולייצר אמון בינינו לבין הלקוח בשביל לתת להם לטעום באופן מוחשי ממה שיש לנו להציע עבורם.
ערוצי השיווק הדיגיטלי הם המקום המתאים להתחיל בו את החיפוש. יוטיוב, אינסטגרם ופייסבוק. שיווק דיגיטלי הוא הדרך המהירה ביותר להגיע לקהל היעד שלכם ולמכור את הקורס או את ההרצאה. עליכם להיות נוכחים במרחב הדיגיטלי ולהיות פעילים במקום שבו ניתן למצוא קהל פוטנציאלי. בדקו את כל הקבוצות המתאימות והצטרפו אליהן, חפשו קשרים וחברים חדשים, אל תהססו לפנות לאנשים בצורה ישירה אך מכובדת ולהציע להם את הסדנה שלכם. פרסמו בקבוצות המתאימות ונסו לפתח דיאלוג עם הגולשים. אינטראקציה היא לב העניין וככל שתהיו פעילים יותר ונגישים יותר ובעיקר תדברו אל הלב של אנשים, תוכלו להרחיב את מעגל הלקוחות הפוטנציאלים. בחנו את הכלים השיווקים בתשלום של כל מדיה חברתית. פייסבוק לדוגמה מציעים שיווק ממומן זול יחסית בעלות נמוכה בהתאם לצרכים שלכם. לפעמים בתשלום של כמה עשרות שקלים בלבד תוכלו לשלש את כמות הפניות לדף שלכם.
רשימת תפוצה במייל היא אופציה מעולה לשמור על קשר עם הלקוחות שלכם. רשימת תפוצה ייעודית עבור הקהל שלכם הנבחר בקפידה. במייל תוכלו לפרסם את עצמכם ללא כל רעשי הרקע של הרשתות החברתיות. עבור קורסים וסדנאות זאת הזדמנות מצוינת להרחיב את היריעה ולכתוב יותר בפירוט על השירות המיוחד אותו אתם מציעים. הקפידו לפרסם באופן שוטף ברשימת התפוצה אך לא יותר מדי. ארבע פעמים בחודש יכולים בהחלט לעשות את העבודה.
מיתוג נכון ופסיכולוגיה חיובית
מיתוג נכון הוא אחד הדברים החשובים ביותר בכל מסע פרסומי. מהו מיתוג נכון עבור סדנה או קורס? קודם כל שם מרתק מעניין ומושך עבור המפגש שלכם. השקיעו הרבה זמן ומחשבה בתכנון נכון של השם המתאים בשביל לגרות את הסקרנות ולמשוך לקוחות פוטנציאלים. הרושם הראשוני של ההרצאה שלכם חשוב מאוד, אם יש לכם סרטונים מעולים מהרצאות קודמות או כל חומר ויזואלי מתאים הקפידו לשווק אותו באמצעות הכלים הנכונים. מיתוג נכון ואפקטיבי דורש זמן ומחשבה על כל פרט קטן ועל כל מילה. יש להקדיש מחשבה לאופן הצגת הדברים ולאופן הנראות שלהם. הלוגו שלכם, התמונות, כל דבר ויזואלי שיכול להשפיע על קהל הלקוחות הפוטנציאלי.
תחשבו רגע על הלקוחות שלכם. אני למשל מעשן ואני רוצה להפסיק לעשן ומחפש סדנה לגמילה מעישון. אני סובל מהעישון וגם הקרובים אלי סובלים מעישון פסיבי. ניסיתי המון פעמים להפסיק אבל ללא הצלחה. מה בסדנה שלכם יכול למשוך אותי ולהציע עבורי פתרון שלא חשבתי עליו בעבר?
בניית סדנה או הרצאה זה עניין הדורש המון יצירתיות ויוזמה. תנו לעצמכם את החופש לחלום. דמיינו איך אתם מצליחים לבנות הרצאה מצליחה ולשווק אותה כהלכה. מחשבה חיובית תמיד יכולה לעזור לכם ולהמריץ אתכם להתקדם אל עבר השגת היעדים בהצלחה. שיווק נכון יכול לייצר עבורכם לידים שיובילו למכירה.
יש לך טיפים עם ערך לתת ל800,000 הגולשים של מגזין Lifehacks? במידה וכן הכותבים שלנו יכינו כתבת תוכן שגם תיצור משפך לידים אפקטיביים ויעילים לגבי הקורס/ייעוץ/סדנה שלכם.
השאירו פרטים ואנחנו נייצר לידים מהתוכן שלכם: