פתיחת דף עסקי בפייסבוק – איך לבנות דף פייסבוק ויראלי
אז איך בונים דף פייסבוק וויראלי? כיצד דף פייסבוק יכול ליצור תוספת הכנסה נוספת בכל חודש בעבורכם? חשבו על דף פייסבוק או פלטפורמת מדיה חברתית אחרת כנקודת המגע הראשונה שבה אתם בונים אמון בניכם לבין קהל האוהדים שלכם. הדרך שלכם לתקשר עם העולם מתחילה בפוסט קצר בפייסבוק והתוצאה הסופית? יכולה להיות מכירה עקיפה דרך תוכניות שותפים או קישור ישיר שתהיה תוספת הכנסה נהדרת למשכורת החודשית שלכם, שנתחיל? לפניכם כמה טיפים שיעזרו לכם ליצור דף פייסבוק וויראלי.
בחירת קטגוריה ושם לדף הפייסבוק
בין אם יש לכם עסק או שאתם חובבים תחום מסוים, עליכם להתמקד בנושא אחד. תוכלו לבחור מתוך מגוון נושאים: כלבים, אופנה, טיולים, אוכל. נגיד שלדף שלנו בחרנו את נושא הטיולים. השלב הבא יהיה להגדיר את הקטגוריה התומכת באופי הדף, בחירת הקטגוריה המתאימה תעזור לאלגוריתם של פייסבוק להציג את הדף או את הפוסטים בעמוד לכמה שיותר אנשים המתעניינים בקטגוריה הזו. לאחר מכן ניגש לבחור שם לדף שלנו, על השם להיות קליט ופשוט להבנה ולחיפוש. חשבו על כך שכאשר הדף יהיה וויראלי אנשים רבים יחפשו אותו בשורת החיפוש בסמארטפון או במחשב שלהם ולכן עליכם לבחור שם קליט ופשוט ככל שניתן לדף הפייסבוק שלכם.
כעת צריך להגדיר את האסטרטגיה בהתאם. אחד הדברים החשובים ביותר היא להשיג מטרה ברורה. הגדרה של יעד לדף הפייסבוק, לצד זיהוי של קהל היעד הדמוגרפי. משמע – בחירת הקהל לפני מדינה או קבוצת מדינות. בנוסף נוכל לבחור את מיקוד הדף, סביב נשים או גברים ומהם הגילאים המתאימים – אנחנו בחרנו לדוגמה להתמקד בכל המינים בגילאי 18-40 והמיקום שלנו – גלובלי. אם יש לכם חברה מקומית, עסק קטן או חנות, העדיפו לבחור באזור ספציפי, גיל על פי האופי האופייני ללקוח שלכם.
תזמון פוסטים מראש בדף הפייסבוק
לאחר שיש לנו עיצוב, לוגו ונראות לדף הפייסבוק נוכל להוסיף סטטוסים מתוזמנים, את הסטטוסים נדאג לתזמן מראש כדי לחסוך עבודה יום יומית על דף הפייסבוק שלנו. אחת לשבוע ניצור מאגר פוסטים ונדאג לתזמן אותם לשבוע הבא, עדכונים תדירים ישמרו על קהל המעריצים שלכם מעודכן ופעיל בדף, הם לא בהכרח יגדילו באופן ישיר את כמות הלייקים של העמוד, אלא אם כן הפוסט יהפוך לוויראלי. זכרו שבסופו של יום אתה כותבים, יוצרים ומפתחים עדכוני סטטוס נהדרים אלה כדי להעלות את המודעות ולהגדיל את מעורבותך בדף הפייסבוק שלכם.
איך ניתן לתזמן פוסטים בדף הפייסבוק?
לאחר שכתבנו סטטוס, נלחץ “הבא”, לחצו על מסך “איך ברצונך לפרסם את זה?”
לחצו על לחץ ה”תזמון” ובחרו את השעה והיום המתוזמנים לפרסום הפוסט.
איך מעלים סטטוס לדף הפייסבוק? בתמונה מצורפת תוכלו לראות את השלב הראשון, כך נראה הדף שלנו, נוכל ללחוץ על פרסם או העלה תמונה. או ללחוץ בשורת הסטטוס להזנת סטטוס.
כך נראה למעשה מסך יצירת סטטוס, כאן נוכל להעלות סטטוס הכוללת תמונות, להשתמש במצלמת הסמארטפון או ליצור לייב.
איך נוכל ליצור סטטוס שיניע את הגולשים לפעילות בדף דמוי לייקים ותגובות?
טיפ 1: דברו לרגש – הפכו את זה לאישי
כדי להפוך פוסטים לוויראליים עלינו לדבר לרגש של המשתמש. זוכרים את דף הטיולים שלנו? בכל סטטוס חדש שנעלה נוכל להוסיף תמונה של מקום יפה מהעולם ולציין בשורת הטקסט את שם המקום לצד שורת מחץ רגשית שתפנה אל הקורא ותגרום לו להגיב בצורת לייק, תיוג של חבר או תגובה. שורת המחץ שלנו יכולה להיות – ציטוט, טקסט רגשי או אפילו קרדיט לאדם אשר צילם את התמונה. מה עשוי לגרום למשתמשים להרגיש תחושת שייכות נוספת? רגשונים או במילים אחרות תוספת של אימוג’י, כולנו משתמשים באימוג’י ולכן, כאשר אנחנו רואים רגש המועבר בעזרת אימוג’י קל לנו מאוד להתחבר אליו.
טיפ 2: צרו קריאה לפעולה
יצירת קריאה לפעולה אצל המשתמשים היא סטטוס המפעיל את המשתמשים להגיב או לתייג חברים, לדוגמה: בתמונה המצורפת תוכלו לראות פוסט שיצרנו הכולל 4 תמונות של בית מלון מפואר במלדיביים, לסטטוס הוספנו משפט הקורא לפעולה “תייגו מישהו שהייתם הולכים איתו לשם!” משמע – אנחנו גורמים למשתמשים שמתחברים לתוכן לתייג מישהו שהיו לוקחים אותו איתם לחופשה. על כך תיוג שיתרחש האלגוריתם של פייסבוק עשוי להעלות את כמות החשיפה של הסטטוס יותר משתמשים ובכך להפוך את הסטטוס לוויראלי. לצד הקריאה לפעולה ניתן לצרף אימוג’י כדי להוסיף תחושת שייכות לחווית המשתמש. נסו לחשוב כיצד בעזרת הסטטוס שלכם תוכלו להצית שיחות בין משתמשים אך ורק מתוך שיתוף התוכן בניהם, זוהי הדרך הקלה ביותר להגדיל את מספר סימוני ה”אהבתי” (לייק) בפוסט. נסו להיות יצרתיים ככל האפשר, כמובן שתוכלו להוסיף קריאה ישירה לפעולה כמו “שתפו”, אך עם זאת, כדי להתבלט אתם נדרשים לפתות את הגולשים להגיב בדרך מקורית וחדשה.
טיפ 3: צרו תוכן איכותי וספציפי לקהל שלכם
אנשים מאבדים עניין מאוד מהר, לכן חשוב שהתוכן שתצרו יהיה איכותי ומתאים לקהל שלכם, אם קהל היעד שלכם אוהב כלבים, כנראה שסטטוס על כלבי ים הוא עשוי לאהוב פחות. זה ידוע כי תמונות מקבלות יותר תגובות אהדה, בעולם המהיר שאנחנו נמצאים בו היום אנשים מעוניינים במסרים מהירים כמו תוכן ויזואלי ופחות מלל (טקסט). לכן, העלו תוכן וויזואלי לעמוד שלכם כגון קטעי וידאו קצרים ומצחיקים, תמונות וגיפים. רוב האנשים לא צופים יותר מ-15-20 שניות בכל סרטון, לכן אין טעם להעלות סרטון ארוך, כהתחלה חפשו אחר סרטונים קצרים שצברו אהדה בדפי פייסבוק אחרים, אם אינם מוגנים בזכויות יוצרים, תוכלו להעלות אותם לעמוד הפייסבוק שלכם, דעו כי לרוב סרטונים זוכים להפוך לוויראלים במהירות רבה יותר מתמונות.