מה 3 הסיבות שהשיווק של הדף נחיתה של עסקים לא עובד ? 7 כלים ליצרת לידים איכותים!
במאמר קצר זה נסביר על החסרונות הגדולים של שיווק ישיר באמצעות דפי נחיתה ונציע לפניכם דרך חדשה ואפקטיבית עבור בית העסק שלכם.
שיווק באמצעות דפי נחיתה הוא עסק יקר אך התוצאות אינן תואמות את ההשקעה. שיווק ישיר מוביל ללידים לא איכותיים שלא מאפשרים לסגור עסקה עם הלקוח.
זה מאוד מתסכל להשקיע אנרגיה וזמן וכמובן גם השקעה כספית ובסוף לא לראות תוצאות. הזמן לא עובד לטובתנו ושיווק לא יעיל ולא איכותי יכול לפגוע בבית העסק בצורה משמעותית. שיווק באמצעות תוכן יכול בהחלט להיות הפתרון ולספק את הסחורה, לידים איכותיים וזולים והגדלת היקף המכירה.
באמצעות 4 פעולות פשוטות שנפרט בהמשך המאמר תוכלו לקדם את העסק שלכם הרבה יותר ולהשיג לידים איכותיים ולקוחות שקל לסגור איתם עסקה.
לידים לא איכותיים ולקוחות בעיתיים
שיווק באמצעות דפי נחיתה 4 בעיות מרכזיות
השקעתם הרבה כסף בשיווק ישיר דרך דפי נחיתה אך התוצאות מאחרות לבוא? עסק פרטי הוא לא רק מקור פרנסה, כל אחד מאיתנו שיש לו עסק פרטי יודע כמה השקעה נפשית וכמה אנרגיה נדרשת בשביל להעמיד אותו על הרגליים. כל הוצאה שאינה מצליחה להחזיר את עצמה יכולה לפגוע בבית העסק בצורה אנושה.
ארבעת החסרונות הברורים של דפי נחיתה, לידים לא טובים ולקוחות לא איכותיים.
- שיווק באמצעות דפי נחיתה הוא עסק יקר.
מרוב פרסומות אנשים כבר לא מתייחסים לפרסומים ישירים בפייסבוק או במנוע החיפוש של גוגל אלא אם הם מחפשים זאת בעצמם. אם מישהו יודע מה הוא צריך, כגון אדם שמחפש אייפון, הוא יחפש זאת באופן ישיר. רוב האנשים לא מגיבים לפרסומות, מה שמעלה את המחיר בפלטפורמות הפרסום של פייסבוק, גם בגוגל יש תחרות ישירה על מילות החיפוש מה שמעלה כמובן את המחיר.
- שיווק ישיר מביא לידים לא טובים.
בשביל להבין מדוע שיווק ישיר בגוגל או פייסבוק מביא לידים לא טובים, יש להבין תחילה את חמשת השלבים שהלקוח עובר מהחיפוש של המוצר או השירות ועד הקנייה.
- בשלב הראשון הלקוח לא מודע לכך שיש לו בעיה. הוא צריך משהו אך הצורך עדיין לא התעורר. לדוגמא אדם עם בעיות בגב לא מודע לכך שיש לו בעיה רצינית שעליו לטפל בה.
- בשלב השני הוא מודע לבעיה, אך הוא לא מודע לפתרון ולכן הוא נשאר עם כאבי הגב, חסר אונים מול המציאות.
- בשלב השלישי הוא מודע לפתרונות השונים, אך אין לו פתרון ספציפי שמתאים למקרה שלו.
- בשלב הרביעי הוא מודע לפתרון המתאים עבורו, טיפולי מים בשילוב עם שחייה עבור בעיות גב.
- בשלב החמישי הוא מודע אליכם בעלי העסקים היכולים לספק עבורו את הפתרון הספציפי הנדרש.
מה שנכון עבור כאבי גב נכון עבור כל בית עסק ועבור כל מי שנותן שירות לקהל לקוחות מסוים. הלקוחות שמגיעים דרך שיווק ישיר נמצאים כבר בשלב הרביעי ולכן כל הדיון מתמקד במחיר של העסקה. בשלב זה מאוד קשה ליצור קשר אישי עם הלקוח ובהיעדר קשר אישי קשה מאוד לסגור עסקה.
- שיווק באמצעות דפי נחיתה מייצר לקוחות שקשה לסגור איתם עסקה.
במשפך התוכן השיווקי, צריך שהלקוח שעימו אתם מנהלים שיחה בטלפון, יאמין במותג שלנו ויבין שזה הפתרון הנכון עבורו. לכן חברות הענק משקיעות המון כסף במיתוג. כולנו מכירים את חברת קוקה קולה וסביר להניח שנקנה את המוצר שלה ולא של המתחרים, אותו דבר נכון גם כלפי המיתוג של אייפון בעולם הפלפונים הסלולאריים. בסופו של יום גם אם מישהו משאיר פרטים בדף הנחיתה שלנו, אנחנו צריכים לעבוד קשה מאוד בשביל לסגור את המכירה. נצטרך לבצע פגישות חוזרות שיכולות לגזול מאיתנו זמן יקר. אם ללקוח אמון במותג או שהוא לא הגיע להבנה שזה הפתרון עבור הבעיה שלו, לא נוכל במרבית המקרים להגיע איתו לעמק השווה בנוגע למחיר.
- שיווק באמצעות דפי נחיתה מייצר לקוחות לא טובים.
לקוח שמגיע מפרסום ישיר של דף נחיתה, מחפש מחיר זול ולא איכות. הלקוח כבר יודע מה הוא רוצה וכל המטרה של השארת פרטים היא לצורך השוואת מחירים. לקוחות לא טובים יעשו לנו את המוות והם בדרך כלל לקוחות קמצנים שלא מוכנים לשלם בהתאם עבור השירות או המוצר.
שיווק באמצעות תוכן
שיווק באמצעות תוכן מצליח לעקוף את ארבעת הבעיות שציינו ולייצר לידים טובים ולקוחות איכותיים. שיווק באמצעות תוכן נותן ערך מוסף לקורא ופונה אליו בשלושה רבדים שונים ההכרחיים עבור כל מכירה. בשביל שלקוח ישתכנע אנחנו צריכים שהוא יאמין בשלושה דברים:
- לוגית שזה הפתרון המתאים עבורו.
- רגשית שהוא יתחבר אלינו ואל מה שאנחנו מציעים לו.
- על הלקוח לראות בנו בעלי מקצוע ברי סמכא בתחום המדובר.
ארבעה פתרונות שמובילים ללידים טובים וללקוחות איכותיים
“התוכן הוא המלך” אמירה זאת של ביל גייטס בשמת 1996 רלוונטית במיוחד עבורנו היום. אין תחליף למילה הכתובה. כתיבת תוכן איכותית בעלת ערך אמיתי עבור הקורא שמספקת לו גם פתרונות לבעיות, יכולה בהחלט לעשות את העבודה.
הלקוח שמחפש במנוע החיפוש של גוגל, מחפש אחר פתרון לבעיה. הוא צריך מוצר מסוים שחסר לו או נזקק לשירות. תוכן איכותי מציע לו פתרון לבעיה, פונה אליו באופן אישי ויוצר תקשורת אנושית בין הלקוח לבין בית העסק. במנוע החיפוש של גוגל, פרסום תוכן בעל ערך מחירו נמוך יחסית בגלל התחרות הנמוכה עבור מילות המפתח. בניתוח של ההוצאות בסופו של יום, ניתן לראות שאחוז ההקלקות גבוה יותר עבור פרסום באמצעות תוכן מאשר פרסום ישיר.
פרסום באמצעות תוכן מציע עבורנו פתרונות לבעיות שהעלינו בנוגע לפרסום ישיר. לידים זולים יחסית, איכותיים, לידים המובילים למכירה קלה יותר המייצרת לקוחות איכותיים.
- שיווק באמצעות תוכן זול יותר ויעיל יותר מדפי נחיתה.
קליקים הפכו להיות מצרך יקר מאוד ומבוקש ובעסק תחרותי עלות עבור קליק אחד יכולה לעלות 120 שקלים ! מעבר לעניין המחיר, תוכן איכותי הוא לא רק זול יותר אלא יעיל יותר מאשר דפי נחיתה.
אנשים הרבה יותר מאמינים לתוכן שיכול לתת להם מידע מאשר לפרסומת ישירה. רוב האנשים מדלגים על פרסומות לא רלוונטיות עבורם, אך תוכן איכותי יכול בהחלט למשוך אותם להיכנס אל הכתבה ובסופו של דבר להשאיר פרטים או ליצור קשר באופן ישיר.
- לידים איכותיים.
הלקוח מחפש פתרון ולא מחיר ולכן הוא נמצא בראשית רשימת השלבים המובילים למכירה – הלקוח לא מודע לבעיה, מודע לבעיה אך לא מודע לפתרון, מודע לפתרונות אך אין לו פתרון ספציפי למקרה שלו, מודע לפתרון הספציפי המתאים למקרה שלו, מודע אליכם ולשירות אותו אתם מציעים – באמצעות תוכן איכותי, אנחנו מגדילים את מאגר הלקוחות שלנו ומתוכם נוכל לברור את הלקוחות הטובים יותר. באמצעות תוכן מכוון לקהל יעד נוכל לפנות במדויק אל אנשים שמחפשים פתרונות לבעיות. אנשים אלו שיתחברו לתוכן שלנו ישאירו פרטים. אלו לא לקוחות שמחפשים רק מחיר אלא גם שירות איכותי.
- מכירה קלה יותר ולקוחות איכותיים.
בכדי שהלקוח יאמין לנו עליו לראות אותנו כבעלי מקצוע מומחים לעניין ואת זאת ניתן לעשות באמצעות כתבת תוכן מקצועית. לאחר שאנחנו רוכשים את אמונו באמצעות המקצועיות שלנו, נוכל למכור יותר בקלות את המוצר או השירות אותו אנחנו מציעים.
דבר נוסף הוא מה הלקוח בעצם מחפש? בשיווק תוכן הלקוח מחפש פתרון לבעיה באמצעות סריקת תכנים באינטרנט. בשיווק ישיר אין לנו אפשרות להסביר על השירות הייחודי שלנו, אך באמצעות תוכן במגזין הלקוח יכול לקרוא עלינו ותוך כדי קריאה להתחבר באופן מיידי למוצר או לשירות אותו אנחנו מציעים. בתור בעלי עסקים המספקים שירותי אישי ללקוחות, אין תחליף לקשר אנושי שנוצר באמצעות תוכן איכותי. מהו תוכן איכותי? מתן פתרון לבעיה שמציקה ללקוח ויצירת אמון מקצועי שיוביל אותו בסופו של דבר להשקיע את המשאבים שלו בעסק הפרטי שלכם.
איך מתבצע בפועל שיווק באמצעות תוכן?
לאחר שהחלטתם על שיווק באמצעות תוכן עדיין יש לענות על כמה שאלות יסודיות לפני שמפרסמים.
– איזה תוכן לפרסם?
– איפה לפרסם?
– איך אנחנו מבררים בסופו של דבר האם השיווק שלנו עבד?
בשביל לדעת איזה תוכן לפרסם יש קודם כל לחקור מהי הבעיה ומהם הפתרונות הנדרשים עבורה. להבין מול הלקוחות הקיימים שלכם איזו בעיה הייתה להם שהשירות שלכם נתן לה פתרון הולם ורציני. ניתן גם לבדוק בקבוצות פייסבוק או בפורומים מה השאלות שמניעות את הקהל שלכם. מה מפריע להם ואיך הם ניגשים לבחור את השירות המתאים לפתרון הבעיה.
ריכזנו עבורכם כמה כלים לבדיקת תוכן שהקהל הכי צורך ברשת:
https://neilpatel.com/ubersuggest/
https://news.google.com/?hl=he&gl=IL&ceid=IL:he
איפה לפרסם?
המקומות הטובים ביותר לפרסום הם בעיתון דיגיטלי, מגזין בעל נישה ספציפית או בלוג.
היתרון במגזין או עיתון שיש לו קהל צרכנים שמכירים את המותג. הפרסום במגזין או בעיתון יוצר יותר אמון לגבי הערך של התוכן, למה יותר קל להאמין לכתבה בגלובס על שוק ההון או לאותה כתבה באתר של חברת השקעות? כמובן שלכתבה בגלובס היות ואין להם עניין ישיר למכור ללקוחות שלהם מוצר מסוים.
איך יודעים אם הפרסום שלנו הצליח ומה לשפר?
איך יודעים אם הפרסום עובד? קודם כל בשיחת הטלפון שהלקוח השאיר בסוף הכתבה, צריך לבדוק לעומק עם הלקוח שהוא מבין שהפתרון באמת עובד. עלינו לברר האם יש לו ספקות בנוגע לשירות ולנסות לתת לו מענה הולם על כל השאלות שעולות במהלך השיחה.
שאלות מנחות לשיחה:
- מהי הבעיה שבגללה פנית לשירות?
- מהו האתגר שעימו אתה מתמודד?
- מה לדעתך הפתרון הנכון?
- איך אתה רואה אותי משתלב בתהליך?
- האם יש לך חשש לקחת את השירות באופן כללי?
- האם אתה צריך המלצות מלקוחות?
בהתאם לתשובות של הלקוח תוכלו להעריך האם התוכן השיווקי אכן השיג את המטרה. חשוב לתת ללקוח לדבר באופן פתוח וחופשי, לדבר כמה שיותר ובאופן גלוי. בעזרת התשובות של הלקוח תדעו מה לשפר בהמשך הדרך. האם אנחנו צריכים להדגיש יותר את הפתרון המוצע על ידינו, האם יש לנו בעיה עם המיתוג או אולי עלינו לספק יותר ערך עבור הלקוח ולתת לו יותר מידע בנוגע לשירות או למוצר המוצע על ידי החברה או בית העסק.
סיכום
רק על ידי נתינת ערך בכל שלב עם הלקוח מתהליך השיווק והמכירה כולל במהלך השירות עצמו, נוכל להשיג תוצאות טובות יותר בפחות מאמץ. באמצעות שיווק נכון ואפקטיבי נוכל להשקיע פחות מבחינה כספית ואנרגטית.
מכירה בנויה על אמון בין הלקוח לבין בעל העסק. בשביל למכור ללקוחות אנחנו חייבים שלושה דברים מרכזיים: הבנה שהפתרון המוצע על ידינו יפתור עבורם את הבעיה, אמון במותג או בבית העסק, אמון אישי באיש המכירות איתו מתנהלת השיחה. שיווק באמצעות תוכן עונה על שלושת המרכיבים הללו ומאפשר לבתי עסק שיווק איכותי. שיווק באמצעות לידים זולים יחסית, בשלים וקלים למכירה.
מוכנים להפוך את כל מערך השיווק והמכירות שלכם למנגנון שמגדיל את הרווחים על אוטומט?
הגישו מועמדות לעבוד איתנו אחד על אחד ותקבלו שיחת יעוץ אסטרטגי עם צוות הסוכנות הדיגיטלי של lifehacks.
במידה ולא תתאימו לתוכנית שלנו, תקבלו בכל מקרה בשיחה שלושה כלים ממוקדים לעסק שלכם שתוך שבוע יעלו לכם את אחוז המרה ב10%.
* הערה: במידה ולא פעיל , יתכן שכבר מלא החודש , אנו נשלח לכם הודעה במייל בחודש הבא לרישום.